Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels een werkend overzicht vanuit mijn database die een lijst geeft van alle personen die in de tabel zijn opgenomen. Allemaal netjes uitgelijnd en in een lettertype die ik mooi vind. Nu vind ik het mooi als in een grote lijst om de 5 regels een zgn witregel wordt opgenomen. Dit verbeterd de leesbaarheid van het overzicht.

Hieronder volgt het belangrijkste deel van de script:

<?php while($row=mysql_fetch_array($result)){ ?>

<tr>
<?php

?>
<td width="250 px" style="font-family: Arial; font-size: smaller;"><?php echo $row['bestuursfunctie']; ?></td>
<td width="250 px" style="font-family: Arial; font-size: smaller;"><?php echo $row['roepnaam']." ".$row['tussenvoeg']." ".$row['naam']; ?></td>
<td width="150 px" style="font-family: Arial; font-size: smaller;"><?php echo $row['woonplaats']; ?></td>
<td width="150 px" style="font-family: Arial; font-size: smaller;"><?php echo $row['telefoon']; ?></td>
<td width="200 px" style="font-family: Arial; font-size: smaller;"><?php echo $row['email']; ?></td>

<?php $nTeller++;?>

<?php } ?>
</tr>

?>

De variabele nTeller heb ik gedefinieerd om het aantal regels bij te houden.

Ik zoek nu naar tips om de witregel te laten verschijnen. Wie wil mij helpen?

George
<?php
echo ($nTeller % 5) == 0 ? '<br />' : '';
?>
Hoi SanThe,

Helaas werkt jouw oplossing niet. In dBase loste ik dit op met:

nTeller++ // Ophogen van de waarde nTeller met 1

if nTeller/5 = int(nteller/5) // Vergelijking van de rekensom of de waarde van nTeller/5 gelijk is aan de integere waarde (= de waarde zonder decimalen achter de komma, dus een heel getal als uitkomst)

Voer extra instructie uit, in dit geval voeg een lege tabellenrij in
Ga verder met de routine
anders

Ga verder met de routine

einde if-statement

Reageren