Ik zit met een gek iets...een website met een javascript slideshow als homepage....foto's vullen het gehele scherm...maar op een iPad passen de foto's niet?

Zelf heb ik geen iPad en weet dus niet echt wat ik zou moeten doen (buiten natuurlijk een iPad lenen/kopen) om dit probleem op te lossen.

Heeft iemand nuttige tips inzake 'website iPad-proof maken'?
Volgensmij zijn er op internet ook similaties te vinden? Dan kun je zien hoe het er op een ipad uit ziet? Weet niet of het voor windows ook bestaat maar voor de mac heb ik het wel ooit gezien.
Ik heb de volgende gevonden:

http://ipadpeek.com/

Maar ja...nu nog even uitzoeken of dit de werkelijkheid nabootst...dus heb ik een screenshot naar opdrachtgever gestuurd met de vraag of de website hetzelfde wordt ervaren.

Dat hoor ik natuurlijk pas morgen...in daglicht.

Ik zal verslag uitbrengen!
De simulatie werkt 100% zeker niet hetzelfde als een echte iPad. Mijn website ziet er namelijk anders uit op een iPad dan dat hij in de simulatie doet.
Ik heb thuis een iPad liggen, dus spreek uit ervaring LOL :P

Deze simulatie is namelijk geen simulatie, maar gewoon een frame in een html bestandje. Niks speciaals aan.
Ook de useragent wordt niet aangepast zie ik. Dat zou wel netter zijn, aangezien sommige sites een andere template tonen op de iPad.
@Milo - Dat had ik al gezien inderdaad...weinig simulans!

@Aar - Jij noemt iets dat mij een klein beetje iets zegt...kun je misschien iets uitvoeriger zijn?
De useragent wordt niet door dit script aangepast. Zo zijn er diverse sites (zoals FokForum) die pas bij een Ipad-useragent een iPad vriendelijke site tonen.

Hiermee houd het simulatiescript geen rekening.
Maar kan ik ergens in mijn <head> in combinatie met PHP(?) een stylesheet laten afhangen van de useragent?
Ga'k bestuderen! Bedankt!

UPDATE: volgens mijn opdrachtgever, welke ik een screenshot liet zien van de eerder genoemde 'iPad simulator', is de afbeelding die van een 'portrait'??!

En je kunt de simulator niet kantelen...naar 'landscape'. Of mis ik iets?

Reageren