Binnenkort wil ik een site ondersteuning geven voor meerdere talen (Nederlands, Engels, Duits en evt. nog enkele).
Ik was aan het bedenken hoe je dat het beste kon doen, zoals de verschillende stukken tekst opslaan in een database, allemaal aparte pagina's maken en/of in aparte dirs zetten, of de stukken tekst in een soort configuratiebestand zetten.
Ik vroeg mij af wat hiervoor de meest gebruikelijke manier is en wat aan te raden valt? Ik kan me nl. voorstellen dat er voor- en nadelen zijn van de genoemde voorbeelden.
Alle teksten, knoppen, titels, etc. als variabelen defineren en in xml-bestanden opnemen. Wanneer je een goed xml-schema hebt opgesteld, kun je de xml-bestanden direct laten valideren en kun je met 100% zekerheid zeggen dat je website in taal X helemaal klaar is.
Ik denk dat Elwins oplossing voor mij het beste is!
Lekker overzichtelijk en makkelijk aan te passen. Dit is natuurlijk ook toe te passen als je het in verschillende dirs doet, maar dan heb je toch meer bestanden en dus meer ruimte nodig.
Alle teksten, knoppen, titels, etc. als variabelen defineren en in xml-bestanden opnemen. Wanneer je een goed xml-schema hebt opgesteld, kun je de xml-bestanden direct laten valideren en kun je met 100% zekerheid zeggen dat je website in taal X helemaal klaar is.
Dat snap ik niet helemaal, maar dat komt misschien omdat ik niet zo'n ster ben in XML. Wel leuk om nog eens te leren in elk geval :)