Beste PHPers,

Ik zit met een probleempje. Ik heb een aantal verschillende producten, die in dezelfde winkelwagen moeten (bij een webshopsysteem). Het gaat om normale producten dit zijn gewoon database items die toegevoegd kunnen worden aan de winkelwagen. Daarbij heb ik ook nog een serverbuilder tool, waarbij de producten los aan een shoppingcart worden toegevoegd.

Voorbeeld (van normale cart):

Shared hosting pakket A €25
Shared hosting pakket B €40

Voorbeeld (serverbuildercart):

Chassis: HP DL160G6
CPU: Intel E5504
RAM: 8GB
...
...

Hier maak ik momenteel 2 winkelwagens van /shoppingcart en /shoppingcart/serverbuilder. Dit kan nogal verwarrend zijn voor bezoekers en wil dit dan ook integreren in één cart. Wat mijn gedachten dus was is om 1 config te creeren. ongeacht of dit een totaal product betreft, of een samenstelling van de serverbuilder. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bij voorbaat dank.

Edit;

Ik werk overigens in het CodeIgniter framework.
He Jurgen, maar wil je meer database technisch inzicht? Of vanuit de code? Want het eerste wat in mij op komt is om geen onderscheiding te maken inderdaad en dan bij serverbuilder opties te koppelen aan een 'product' net zoals in BestBuy?
Kees Schepers op 06/06/2011 11:58:31

He Jurgen, maar wil je meer database technisch inzicht? Of vanuit de code? Want het eerste wat in mij op komt is om geen onderscheiding te maken inderdaad en dan bij serverbuilder opties te koppelen aan een 'product' net zoals in BestBuy?

Hey Kees :)

Ja, zelfde idee.

Ik had het idee om gewoon gescheiden te werken. Ik wil dit juist implementeren in de volgende versie. Mijn plan voor de quick-and-dirty manier was om alles gewoon in een shoppingcart table te mikken;

cartid (sessionid)
productname
mrc (monthly recurring)
nrc (non-recurring)
amount
config (TEXT met alle opties,waarden etc..)

Dit vervolgens ophalen in de winkelwagen.

Als je het toch Quick-And-Dirty wilt oplossen opties van een server serializen en in een veld stoppen in de database :p
Ik heb nu een tabel cart gemaakt waar ik het product, het aantal, de prijs en de config aangeef. De config is een serialized array die ik weer uitlees op de winkelwagen.

Reageren