Hallo,

Ik gebruik WAMP op mijn ontwikkelmachine en probeer een taak aan te maken via Windows Task Manager.

Ik blijf de volgende foutboodschap krijgen.

E:\wamp\bin\php\php5.3.0>php.exe -f "e:\wamp\www\mijnsite\cron\script.php"

PHP Fatal error: Call to undefined function curl_init() in
E:\wamp\www\mijnsite\include\lib.php on line 26

Fatal error: Call to undefined function curl_init() in
E:\wamp\www\mijnsite\include\lib.php on line 26

Ik heb c-url ge-enabled in PHP.ini en heb ook de php_Curl.dll gekopieerd naar /windows/system32, Apache ge-restart.

Als ik scripts draai via http://localhost heb ik geen probleem. Maar dit krijg ik niet aan de praat.

Ik kan wel online gaan prutsen, op een server die uitgerust is met linux/cron, maar het mooiste zou zijn als ik lokaal zou kunnen blijven werken, ik heb geen linux machine lokaal zegmaar.

Bedankt voor je hulp.

Marcel
En als je dit probeert erbij te plaatsen?

dl("php_curl.dll");

Blijkbaar is curl niet gecompileerd om in CLI mode te draaien, wat jij dus wilt.
Bedankt voor je reactie Aar,

Als ik dit bijvoeg krijg ik:

Warning: dl() [function.dl]: Dynamically loaded extensions aren't enabled

Ik heb dl function in PHP.ini op "On" gezet en Apache ge-restart maar werkt ook niet.
staat die niet in de forbidden-functions in php.ini?

Pas je wel de juiste 'php.ini' aan (zie ook phpinfo() voor het juiste pad)
Hallo Aar,

Ik kon niets vinden over forbidden fuctions in php.ini.
Maar... Na de php.ini te hebben aangepast die in phpinfo() vermeldt wordt, werkt het!

Het is eigenlijk een tijdelijke workaround, omdat ik hier geen linux machine heb staan. Ik zit wel te kijken naar een goed OS, is Ubuntu een goed OS ?

Bedankt voor je hulp.

Marcel
Ubuntu is erg stabiel en betrouwbaar. Ik hebgruik het als desktopmachine.
Als je echt een webserver in wilt richten zonder enige vorm van grafische besturing, dan zou ik voor CentOS gaan.

Reageren