Hallo,

Beetje vage titel wellicht, maar ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat ik graag zou willen.

Er is een html-pagina met enkele gegevens. Die is gewoon op te vragen voa HTML, verder niks bijzonders aan. Op die HTML-pagina wordt de status van een server weergegeven en welke clients er verbonden zijn.

Dit wordt ongeveer zo weergegeven (bron-code HTML-pagina):

<TR align=right><TD>&nbsp;</TD><TD align=middle>IGate</TD><TD align=middle><A href="http://www.een-website.net/lastreports.aspx?pc=SERVER">SERVER&#8209;2</A></TD>;

Nu heb ik zelf een website (joomla) en ik wil graag een module maken met een PHP-script waarin ALLEEN de desbetreffende PC wordt vertoond. Hierboven zie je een HREF-link, maar die bevat alleen de PC-naam zonder toevoeging. In feite staat er namelijk SERVER-2, en dat wil ik dus laten zien op mijn joomla-site.

Hoeft verder niet uitgebreid, als ik alleen maar een PHP-script zou hebben wat 'SERVER-2' kan laten zien (uitlezen dus), dan ben ik al blij.

Geen idee of het er wat toe doet, maar er zijn meerdere PC's aangesloten, dus zijn er ook meerdere rijen van bovenstaande code. Alle PC-namen mogen onder elkaar worden gezet of desnoods naast elkaar, dat maakt niet uit.

Het script zal de pagina moeten aanroepen en dan de gegevens moeten laten zien die na [site.net/lastreports.aspx?pc=SERVER">] komen lijkt me.

Ik heb iets gevonden, maar wil nog niet werken:

<?php
$data = file_get_contents('http://www.website.nl';);
$begin = strpos($alles, 'lastreports.aspx?pc=');
$einde = strpos($alles, '</A></TD>', $begin);
if($begin !== FALSE && $einde !== FALSE){
echo '<table>' . substr($data, $begin, $eind-$begin) . '</table>';
}
else{
echo 'Data niet beschikbaar.';
}
?>

Wie kan mij hierbij helpen? Alvast bedankt voor de aandacht.

Roland.
De content wijzigt iedere seconde. Hoe wil je het als XML opslaan?

Edit: typo
1 seconde, dat heeft totaal geen nut.

Het is en blijft een moment opname en je krijgt dus in feite altijd iets te zien wat al lang veranderd kan zijn dan wel is.

Je kunt er dan net zo goed "service" van maken met xml...
verkeerde topic

Reageren