Vaag verhaal, maar begrijp ik goed dat je een klok op je website wilt hebben en deze met php wilt maken?
Dat gaat niet lukken, php is serverside en bepaalt op het moment van aanroepen van de server hoelaat het is en geeft dit door aan de browser. Vervolgens zul je iedere keer moeten refreshen om de juiste tijd te krijgen. Dat kan natuurlijk wel, maar ik zou helemaal gek worden als mijn scherm iedere seconde/minuut automatisch gerefreshed wordt.
Toch maar javascript, dat is client-side en daarvoor hoef je geen schermen te refreshen.
?Onbekende gebruiker
26-05-2005 17:52
@johan
Je haalt java en javascript door elkaar. Belangrijk verschil. Alleen de namen lijken op elkaar.
En je kan het wel doen met PHP dacht met flush maar dan maakt:
1 de browser heel veel overuren
2 de server heel veel overuren
Je kan ook nog gebruik maken van flash. Dus:
- Java
- JavaScript
- Flash
- ActiveX (afgeraden)
- VBScript (afgeraden)
Wat je kunt doen is bij het laden van een pagina de tijd meegeven, en deze echoen in een javascript variable, en dan die weer verbinden aan een javascript klok. (houd er wel rekening mee dat het verzenden van de data enkele seconden kan duren, en je klok dus nooit perfect goed loopt, en ik snap dan ook niet hoe je de precieze tijd van internet kunt halen)
Iedere seconde je pagina herladen lijkt mij ook een beetje te veel van het goede...
ideetje,
is er geen mogelijkheid in php dat je de tijd van de server af haald, en dat hij dan zelf door gaat tellen ?
Jelmer schreef op 26.05.2005 17:55
Wat je kunt doen is bij het laden van een pagina de tijd meegeven, en deze echoen in een javascript variable, en dan die weer verbinden aan een javascript klok.
PHP is serversided, dus zal niet op de computer van de gebruiker worden uitgevoerd. En zal dus ook niet doortellen. Wat je wel kunt doen is javascript laten doortellen op een waarde die php heeft meegestuurd.
In ieder geval heb je een client sided scriptingtaal nodig.
edit: dat had ik dus al gezegt blijkbaar, dankje mitch