Goedemorgen,
Ik ben begonnen met een loginsysteem te maken en die ook bijhoud hoevaak iemand fout aanmeld en na elke 5 foute pogingen wordt je account tijdelijk geblokkeerd.
Nu wil ik alleen als iemand een fout wachtwoord intypt laten zien hoeveel resterende pogingen hij nog heeft.
Dus bv als iemand al 2x fout aangemeld heeft, heeft hij nog 3 resterende pogingen voordat zijn account geblokkeerd wordt.
En zo ook als iemand 11x fout heeft aangemeld heeft hij nog 4 resterende pogingen.
Maar hoe kan je zoiets makkelijk uitrekenen?
Ik weet natuurlijk de aantal foute pogingen die hij al heeft gemaakt maar is er een makkelijke manier om erachter te komen dat wanneer de gebruiker op 6 verkeerde pogingen zit dat de max dan 10 is? En eveneens ook als de gebruiker op 12 verkeerde pogingen zit dat de max dan 15 is?
Want als je de max makkelijk kan uitrekenen is het natuurlijk een eitje om te berekenen hoeveel pogingen je nog resterend hebt.
Kan iemand mij daar misschien een beetje mee helpen? Of in ieder geval wegwijs maken met welke functie je de max pogingen kan uitrekenen?
2.364 views