Hoi Allemaal,

hoe kan ik mbv een selectbox en $_post de juiste query selecteren. Ik heb een formulier met 3 verschillende selectboxen met daarbij een aantal <option></option>

Nu wil ik dat wanneer met de selectbox gebruikt de WHERE statement in de query wordt aangepast. Ik heb onderstaande code gebruikt, maar nu selecteert hij alleen maar de eerste query ( die van vestiging.plaats) ook al laat ik deze leeg en selecteer ik alleen prijs.

<?php
$query = "SELECT vestigingen.vestiging_id, vestigingen.Plaats, naam, foto, prijs_org, prijs_start, uitverkoop_id FROM uitverkoop INNER JOIN vestigingen ON uitverkoop.vestiging_id=vestigingen.vestiging_id";

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST")
{
if(isset($_POST['vestiging']))
{
$query .= " WHERE vestigingen.Plaats = '" . mysql_real_escape_string($_POST['vestiging']) . "'";
}
elseif(isset($_POST['prijs']))
{
$query .= " WHERE uitverkoop.prijs_cat = '" . mysql_real_escape_string($_POST['prijs']) . "'";
}
elseif(isset($_POST['opstelling']))
{
$query .= " WHERE uitverkoop.opstelling = '" . mysql_real_escape_string($_POST['opstelling']) . "'";
}
}?>

Weet iemand een oplossing, zodat hij alleen dat geen selecteerd wat je ook kiest in de selectbox?

Bedankt alvast!

grt. Edwin
Ik heb San The zoiets zien beantwoorden, mogelijk ook een kleine tutorial.
Uit handleiding html:

Maak je echter gebruik van een PHP-script, dan moet je er rekening mee houden dat
zo'n script bij de gegeven voorbeelden alleen de informatie van de
laatste geselecteerde keuzemogelijkheid verwerkt.
Om ervoor te zorgen dat het script ook de informatie van eerdere geselecteerde
keuzemogelijkheden kan verwerken, moet je van de keuzemogelijkheden een array maken.
Dat doe je door de waarde van het NAME attribuut van het SELECT element te beƫindigen
met blokhaken:

<SELECT NAME="vruchten[]" MULTIPLE SIZE="4">
...
mmm dacht het opgelost te hebben door de eerste <option> een disable='disable'mee te geven. Dit werkte goed in chrome maar IE denkt daar anders over..

Ik ben wel al een heel eind, alleen loop ik tegen het probleem aan, dat hij altijd de eerste <option> meeneemt. Hier door krijg je een query met bijvoorbeeld WHERE vestiging = '' en dit moet ik niet hebben.. Als de option niet is ingevuld mag hij deze ook niet mee nemen in de de query...

Iemand suggesties?

Reageren