Hoi Allemaal,
hoe kan ik mbv een selectbox en $_post de juiste query selecteren. Ik heb een formulier met 3 verschillende selectboxen met daarbij een aantal <option></option>
Nu wil ik dat wanneer met de selectbox gebruikt de WHERE statement in de query wordt aangepast. Ik heb onderstaande code gebruikt, maar nu selecteert hij alleen maar de eerste query ( die van vestiging.plaats) ook al laat ik deze leeg en selecteer ik alleen prijs.
<?php
$query = "SELECT vestigingen.vestiging_id, vestigingen.Plaats, naam, foto, prijs_org, prijs_start, uitverkoop_id FROM uitverkoop INNER JOIN vestigingen ON uitverkoop.vestiging_id=vestigingen.vestiging_id";
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST")
{
if(isset($_POST['vestiging']))
{
$query .= " WHERE vestigingen.Plaats = '" . mysql_real_escape_string($_POST['vestiging']) . "'";
}
elseif(isset($_POST['prijs']))
{
$query .= " WHERE uitverkoop.prijs_cat = '" . mysql_real_escape_string($_POST['prijs']) . "'";
}
elseif(isset($_POST['opstelling']))
{
$query .= " WHERE uitverkoop.opstelling = '" . mysql_real_escape_string($_POST['opstelling']) . "'";
}
}?>
Weet iemand een oplossing, zodat hij alleen dat geen selecteerd wat je ook kiest in de selectbox?
Bedankt alvast!
grt. Edwin
2.022 views