Hallo allemaal.
Ik heb nu de nodige PHP en MySQL kennis en ik wil graag een simpele blog maken, waar je (natuurlijk) de posts kan zien op een pagina, en een aparte pagina waar je een post kan 'maken' en 'versturen'. Nu wil ik weten is dit handiger met of zonder database en waarom? En kan iemand een stappenplan geven hoe ik het moet maken? Dus bijvoorbeeld : 1. Maak dit. 2. Doe dat etc.

Alvast bedankt,
MVG.
Oke, ik ben een eind verder en snap me vorige eigen vragen ook. Ik begreep het totaal verkeerd allemaal.

www.diarenek.atwebpages.com (normale host ligt er even uit)
Nu heb ik een soort blog systeem gemaakt, waar ik via phpMyAdmin kan posten. Dit wil ik later aanpassen zodat ik het op een aparte pagina kan doen maar dat terzijde. Nu heb ik een probleem. Voor elke post moet een apart vakje komen. De titel moet in het zwarte gedeelte komen en de body (het bericht) in dat beige vak er onder. Nu het probleem zoals je ziet, alles word in het beige vak gepropt.
Ik gebruik de functie get_content() om de post uit de database te halen, zo haalt hij dus alles mee. Hoe kan ik zorgen dat hij alleen de body mee haalt? Is dat iets met get_content(body) of zo?

Alvast bedankt

Reageren