ik ben bezig met een portfolio-website (www.jochemnaafs.nl/test.html). Nu is het de bedoeling dat de gebruiker zelf foto's kan uploaden via een formulier (www.jochemnaafs.nl/form.html). mijn vraag nu is twee ledig:

1. hoe kan ik het formulier zo aanpassen opdat de gebruiker zelf categorieën (onder choose project) kan aanmaken?

2. hoe kan ik ervoor zorgen dat het met dit formulier daadwerkelijk mogelijk is om foto's binnen die categorieën te uploaden en daar ook een beschrijving aan toe te voegen? Dus hoe maak ik een koppeling tussen deze twee bestanden?

Dank bij voorbaat!
Je gebruikt een voorgedefinieerd formulier van http://www.phpform.org/
Lijkt me dat je daar moet gaan zoeken naar antwoorden op je vragen.
Alternatief: je eigen formulier maken.
ok, laat ik mijn vraag anders stellen. ik heb een website www.jochemnaafs.nl/test.html. hoe maak ik een simpele back-end om foto's in verschillende categorieën aan de website toe te voegen? ik begrijp dat dit een omvangrijke vraag is, maar waar moet ik beginnen, is er misschien iemand die iets dergelijks al eens ontwikkeld heeft, waar vind ik goede templates en waar vind ik de juiste informatie
Een formuliertje met PHP bouwen, om een categorie in de database te plaatsen, is als basis van PHP best een eitje.

Bij het uploaden een upload in de juiste categorie zetten kan prima met POST of GET. Je plaats dan het pad van de upload in de database, met daarbij het ID of de naam van de categorie.

Reageren