Ik heb op mijn website een vriendenlijst voor elke gebruiker gemaakt. Ik heb in die vriendenlijst een javascriptje zitten die er voor zorgt dat er een menutje tevoorschijn komt zodra je op een vriend in de lijst klikt. In die lijst staan een aantal links naar mogelijkheden om bijvoorbeeld een bericht te verzenden of de vriend uit je lijst te halen waar je op geklikt heb.

Het probleem is nu, de lijst van vrienden is een array in php en het javascript menu word daarvoor nog aangemaakt en pas bij de output van de array opgeroepen, hoe kan ik er dan voor zorgen dat de links in het javascript menu dynamisch zijn en dus veranderen ten opzichte van de vriend waar je op klikt? Bijvoorbeeld: klikt de gebruiker op de link om een bericht te verzenden naar thuron, dan is die link: bericht.php?aan=thuron

alvast bedankt voor de moeite
1) Je zou per vriend een eigen menu kunnen maken.
2) De vriend een class/rel/id of dergelijke mee kunnen geven met settings bv de naam van de vriend in de class zetten

Misschien zijn er nog meer oplossingen, maar dit was even wat ik kon verzinnen.
ik heb even zitten proberen en ik zou inderdaad de naam kunnen doorgeven via de functie die het javascript aanroept, alleen dan blijft het probleem zich voordoen dat het id van het menu in html op een of andere manier niet werkt... Ik heb het nu ongeveer zo:

echo "<ul class=\"context-menu\" id='$test'>"; 
echo "<li><a href=\"messages.com\" class=\"textEnabled\">Send Message</a></li>";
echo "<li>Nothing</li>";
echo "</ul>";

$test = "naam";
onclick='ContextMenu.show($test,tempX,tempY);'

met een vaste variabele laat ie het menu gewoon zien met de text "Send Message" enzo in dat menu, maar als ik in dit geval $test gebruik dat doet het menu het niet meer.
ik heb het voor elkaar. Ik heb het html gedeelte na het onclickgedeelte gezet en nog een paar kleine aanpassingen moeten maken aan mijn pagina. beide keren als de variabele $test in het script staat op deze manier gequote: \"$test\" en voila! bedankt voor de hulp :)

Reageren