Ik heb momenteel volgende code staan

<?php
        $homepage = "/";
        $currentpage = $_SERVER['REQUEST_URI'];
        if($homepage==$currentpage):
    ?>
<p>Homepage</p>
<?php else: ?><h2><?php echo PAGE_TITLE; ?></h2>
<?php endif; ?>

Het is de bedoeling dat de homepagina niets weergeeft en de rest gewoon de naam uit de database trekt. Wat ik hier ook probeer... of beide wel weergeven, of beide niet weergeven.

Misschien dat jullie een helder idee hebben om het gewenste resultaat te bereiken?
Heb je al gekeken wat er in de $currentpage variabele zit?

Daarnaast, zou je voortaan de code tags om je code willen zetten? ([code][/code]) Nu heb ik het voor je gedaan ;) Alvast bedankt!

Niels
Ik heb je code even getest... Als ik geen pagina opgeef, dus www.mijnsite.nl dan staat er "Homepage" in beeld. Als ik iets anders intyp, dus www.mijnsite.nl/bladiebla dan kan ie de pagina niet vinden, maar ik neem aan dat je daar iets voor geregeld hebt.
Dat er nu "homepage" staat klopt, zo zou het moeten werken. Als je een andere pagina dan de homepage hebt, zou hij de bijbehorende titel moeten geven.

Bij mij doet hij altijd het tweede en "homepage" komt helemaal niet tevoorschijn.

[size=xsmall]Toevoeging op 21/08/2011 18:53:42:[/size]

Uiteindelijke resultaat zou moeten zijn:

If "homepage"
then -niets-
else "pagina-titel"

Als iemand een ander stukje code weet dat dit kan bewerkstelligen vind ik het ook goed ;)
Wat bedoel je met "Bij mij doet hij altijd het tweede en "homepage" komt helemaal niet tevoorschijn."

Wat komt er bij jou dan in beeld te staan?
Zet na deze regel:

eens dit:

die($currentpage);

Wat zie je nu in beeld als je gewoon de url intypt (zonder pagina) en wat zie je als je een pagina intypt?
Dan beperkt hij zich tot de huidige pagina :p

Maar het laat me wel mijn fout zien.. thanks!

Juiste code in mijn geval:

<?php
        $homepage = "/cms/";
        if($homepage==$currentpage):
    ?>
<?php else: ?><h2><?php echo PAGE_TITLE; ?></h2>
<?php endif; ?>

Dank je wel voor jullie hulp!
graag gedaan ;)
Soms zijn het de meest belachelijke dingen waar je nooit aan zou denken :p

Reageren