Goedenavond/nacht,

Ik ben al een tijdje bezig met een leuk project. Ik zit alleen nu met een klein probleempje. Ik wil mensen graag de keuzen geven om een checkbox te selecteren of te deselecteren, en dat met deze beslissing (die steeds kan veranderen), er een aantal velden verschijnt. Willen ze het eerst wel, dan verschijnen de velden, willen ze het daarna niet meer, dan gaan die velden weg.
Mijn vraag is, hoe zou ik dit moeten doen, of heeft iemand hier een mooi Jquery script voor.

Groeten,
Bas Pin

Ps. ik kon online niet zo snel een voorbeeld vinden, maar ik denk dat het wel duidelijk is :-).
Vincent Huisman op 27/08/2011 00:29:46

een beetje google had je dus al veel sneller geholpen

Hou het alsjeblieft een beetje relevant. Veel dingen kun je terugvinden op Google als je weet waar je moet zoeken. Met dit soort opmerkingen is niemand geholpen.
Beste,

Oké bedankt voor de hulp! Ik heb alleen nog een klein probleempje, want ik kan er niet in verwerken dat het form weer verdwijnt als de checkbox is gedeselecteerd. Heeft u hier misschien een regeltje code voor?

Groeten,
Bas
Ik heb totaal geen ervaring met Jquery, en ik zou ook echt niet weten waar ik wat zou moeten plaatsen. Op het moment heb ik:

<head>
  <style>
input, label { line-height: 1.5em; }
</style>
  <script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.js"></script>
</head>
<body>

<form>

<div>
  	<input type="checkbox" name="fruit" value="melone" id="melone" />
  	<label for="melone"> melone </label>
  </div>
  <div id="log"></div>
</form>

<script>
if($("input")).click(function() {
  $("#log").html( "hi");
})
;

</script>

</body>
</html>

Zou u misschien willen helpen met de hide() en de show()?

Groeten,
Bas

Reageren