Door
Robert dat ben ik
op 15-09-2011 12:22
gewijzigd op 15-09-2011 12:23
1.712 views
misschien een domme vraag..
Maar als ik een fomulier opbouw dan word er een addElements functie gedaan waarbij een array word mee gestuurd
deze array bevat een paar elementen die ik wil gebruiken
maar als ik na de post even een var_dump($form->getElements()); doe is alles leeg?
terwijl ik toch echt een array zet tijdens het maken van het fomulier
<?php
class Form {
public $elements = array();
public function addElements(array $elements) {
$this->elements += $elements;
}
public function getElements() {
return $this->elements;
}
}
?>
even kijken of ik jouw vraag goed begrijp. de code die je hierboven hebt, laat je zien op een website, die vul je in, en dan druk je op login, en dan kom je op een andere pagina waar je die array wil lezen?
nou in die array staan de elementen en één van die elementen wil ik na de post kunnen benaderen
het gaat hier om een filter
alleen deze zet ik al tijdens het maken van het object
bijvoorbeeld:
$username = new Form_Element('text');
$username->setLabel('Username')
->setFilter('NotEmpty'); <-----deze wil ik dus kunnen benaderen na de post
je kan met php geen gegevens opvragen van een vorige pagina, zolang die niet met $_COOKIE $_SESSION of $_POST of $_GET zijn meegekomen, je zult dus een van deze moeten gebruiken, in jou geval is $_SESSION het handigst.
je kan met php geen gegevens opvragen van een vorige pagina, zolang die niet met $_COOKIE $_SESSION of $_POST of $_GET zijn meegekomen, je zult dus een van deze moeten gebruiken, in jou geval is $_SESSION het handigst.
misschien een stomme vraag,
maar is een xml file niet een mogelijkheid?
die bijvoorbeeld tijdelijk deze variables opslaat?
en na de post een Form_Post class aan roepen die deze gaat uitlezen en afhandelen?