Nu weet ik het zeker bij de overheid werken prutsers. De miljoenenota was te downloaden door een adres naar de nota van 2010 te verandere naar 2011.

Gewoon een simple GET functie zonder controlle haha.
Echt weer een goed voorbeeld van de overheid hoe ze zijn op het internet en veiligheid..

En tegen ons maar zeggen dat alles zo onwijs veilig moet en is...
De miljoenennota komt een dag te vroeg vrij omdat iemand nonchalant is geweest, laten we meteen de hele overheid afvallen! Goed idee. Nog meer generalisatie en over één kam scheren graag onder de streep.

"Lekker belangrijk", zullen ze wel denken, terwijl ze wat certificaten bij DigiD aan het omzetten zijn.
Ja dat interesseert ze uiteraard helemaal niks. Als ze natuurlijk maar betaald krijgen. Moeten we wel consequent wezen. Onze eigen Kees is nu ook een prutser, die werkt namelijk bij de overheid (zie http://www.phphulp.nl/forum/topic/-/79682/last/ ). Nu dus allen securitybugs vinden in zijn code, want over veiligheid wordt bij de overheid niet nagedacht.
The Force + negativiteit omtrent overheid = kernreactie :-)

Toch komisch... zodra er iets negatiefs wordt gezegd over de overheid begint er bij The Force iets te pruttelen, haha... zou The Force stiekem een minister zijn :)

Alle gekheid op een stok. Enerzijds wel een blunder dat de miljoenennota zo makkelijk te vinden is, anderzijds... misschien doen ze het er wel om. Ieder jaar lekt dat ding op "onverklaarbare wijze" uit. Is inmiddels een beetje traditie. Misschien gebeurt het wel bewust, zodat de media al zijn voorbereid op wat er komen gaat...

Edit: hier klopte even geen bal van...
Ozzie 'Aluhoedje' PHP. Meteen er een complot bij verzinnen :P. Journalisten en de overheid werken waarschijnlijk inderdaad nauw samen om deze dingen zorgvuldig uit te lekken. Volgens het nieuws heeft een directeur besloten dat de website proefgedraaid moest worden. Kan natuurlijk geen toeval zijn dat een journalist het dan controleert! Ik ben het volledig met jullie eens, stelletje prutsers die ICT'ers!

O en Ozzie, de troonrede is helemaal niet openbaar gemaakt. Ik heb er absoluut geen probleem mee dat mensen ongefundeerde aannames gaan maken op basis van net verschenen persberichten zonder weet van verdere achtergronden/onderzoeken, maar dit slaat alles!
ik bedoel natuurlijk de miljoenennota :)

(Ozzie gaat gauw even een paar blikjes bier weer terugzetten in de koelkast...)
Ik heb dat hele gezeur omtrent het te vroeg uitlekken van die miljoenen nota nooit begrepen.
Publiceer de nota als hij klaar is, ben je van dat gedoe van voortijdig lekken af ipv af te wachten tot aan prinsjesdag, ze doen in beginsel net als of het een staatsgeheim is, terwijl het toch openbaar gemaakt wordt.
Ik heb trouwens een goed idee om lekken tegen te gaan,de politici moeten luiers gaan dragen.LOL.
Voor de liefhebbers... de kerel die de miljoenennota heeft "ontdekt" komt over enkele minuten op tv bij Pauw en Witteman (Nederland 1).

Reageren