Hoi,

Ik ben een beginner met php en mysql, gelukkig is google mij gewillig maar sommige dingen kom ik niet uit.

Ben masseur en wil klantenbestand bijhouden. Nu heb ik onderstaande:

<?php

include ("infodb.php");

//de select query
$ophalen = mysql_query("SELECT DISTINCT naam FROM klanten") or die(mysql_error());
if ($ophalen && mysql_num_rows($ophalen) >= 1){

echo '<b>';
echo 'Beschikbare namen';
echo '</b>';
echo '<br>';

//while loop
while ($gegevens = mysql_fetch_array($ophalen)) {

echo $gegevens['naam']; // naam uitlezen
echo '<br>';

}

echo '</table>';

} else {
echo 'Geen data gevonden';
}
?>

Dit geeft mooi een lijstje met namen welke in database voorkomen. Deze namen wil ik aanklikbaar maken zodat je als je op een naam klikt naar pagina gaat waar je alle gegevens van deze persoon krijgt te zien, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.

Nu kopieer ik een van de namen en zet die in config.php als $naam, onderstaande pagina geeft dan resultaat weer zoals ik wil zien als ik op de link klik

<?php

include ("infodb.php");
include ("config.php");

//de select query
$ophalen = mysql_query("SELECT * FROM ben WHERE naam= '$naam' ORDER BY datum DESC") or die(mysql_error());
if ($ophalen && mysql_num_rows($ophalen) >= 1){

echo '<table width="1000" border="1" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">';
echo '<tr>';
echo '<th width="150" scope="col">';
echo $naam;
echo '</th>';
echo '<th width="350" scope="col">Klacht</th>';
echo '<th width="350" scope="col">Behandeling</th>';
echo '<th width="75" scope="col">Behandelaar</th>';
echo '</tr>';

//while loop
while ($gegevens = mysql_fetch_array($ophalen)) {

echo '<tr>';
echo '<td>';
echo $gegevens['datum'];// naam uitlezen
echo '</td>';
echo '<td>';
echo $gegevens['klacht']; //klacht uitlezen
echo '</td>';
echo '<td>';
echo $gegevens['behandeling']; //behandeling uitlezen
echo '</td>';
echo '<td>';
echo $gegevens['behandelaar']; //behandelaar uitlezen
echo '</td>';
echo '<br>';
echo '</tr>';
}