Geen idee of iemand het antwoord op deze vraag weet...

In de handleiding van m'n nieuwe telefoon (HTC Desire S) staat dat er een simkaart van 1,8V of 3V in geplaatst moet worden. Mijn huidige telefoon is nog een oude Sony Ericsson k800i. Ik heb echter geen flauw idee welk voltage mijn simkaart heeft.

Kan iemand mij advies geven?
Alle SIM-kaarten zijn toch gewoon compatible. Alleen bij de nieuwste is de vorm anders (kleiner)

over het voltage zou ik geen zorgen maken.
Hmmm, oke... ik heb wel eens gehoord dat sommige telefoons niet werken als de simkaart te oud is... en in de handleiding staat dus dat de simkaart 1,8 of 3V moet zijn en ook staat er dat het mogelijk is dat sommige oudere simkaarten niet werken. Dus vandaar mijn vraag...
Probeer het eens, ze zullen vast niet 'gefrituurd' worden.
ja, zal het straks proberen... alleen als het niet werkt zou het klote zijn, dan moet ik een nieuwe bestellen... duurt 5 dagen voordat je die krijgt thuisgestuurd...
Volgens wikipedia.

There are three operating voltages for SIM cards: 5 V, 3 V and 1.8 V (ISO/IEC 7816-3 classes A, B and C, respectively). The operating voltage of the majority of SIM cards launched before 1998 was 5 V. SIM cards produced subsequently are compatible with 3 V and 5 V or with 1.8 V and 3 V.

je sim kan dus in theorie niet gefrituurd worden.
Hmmm... oke.. dus ze zijn 5v, 3v of 1,8v... en voor 1998 was het 5 volt....

Denk denk.. had ik voor 1998 al een mobiele telefoon????? Ik heb echt geen idee... ik denk niet dat ik m'n simkaart al zooo lang heb, maar wel al lang want er staat het logo van O2 op! (dat later is overgenomen door Telfort). Dus m'n sim kaart is toch al wat jaren oud... maar HOE oud???

Even geGoogled... O2 kwam in 2001 op de markt. Als je het dus zo bekijkt zou mijn simkaart niet ouder kunnen zijn dan 2001... en in dat geval is er denk ik niks aan de hand.

Ik vraag me overigens wel af in welk jaar de mobieltjes eigenlijk echt "in" raakten. In het begin vond iedereen het allemaal maar onzin... maar toen opeens... langzaam maar zeker kregen mensen opeens allemaal een mobieltje. Maar welk jaar dat was???
Staat er niet iets van een A, B of C op zodat je kunt zien wat voor soort het is? "Ik heb helaas geen simkaart bij de hand"

Persoonlijk heb ik niets met telefoons. Mijn eerste telefoon heb ik van mijn ouders gekregen toen ik van de basis school afging. Het idee was dat ze me dan in geval van nood konden bereiken of andersom. Ik vond het maar niks want echt handzaam was dat ding niet. formaat huidige huis telefoon.

Ik heb daarna nog een paar prullen gehad maar die gebruikte ik ook bijna nooit. Ik heb sinds anderhalf jaar een iPhone 3gs. Dit is de eerste telefoon die ik elke dag gebruik. Al is dat dan wel niet voor te bellen maar voor al het andere. Het is dat de bel functie erop moet voor noodgevallen anders had ik aan een iPod touch genoeg.
Hehe... ja zo heeft iedereen z'n eigen verhaal. Vreemd genoeg kan ik me niet meer herinneren wanneer ik m'n eerste mobiele telefoon heb gekocht. Echt raar...

Ik zal eens kijken naar die a, b, of c.

[size=xsmall]Toevoeging op 07/10/2011 15:03:53:[/size]

Helaas... er staat alleen een nummer op. Geen a, b, of c. Ik ga het vanavond maar gewoon proberen.

Reageren