Hoi allemaal,

Voor een project wil ik graag allerlei componenten gaan registreren. Nu heb ik de structuur in een database opgeslagen. Hierin staat dus voor welk component een bepaald attribuut geregistreerd moet worden, met kenmerken als lengte, veldtype (text of numeriek), verplicht ja/nee, eenheden en hoeveel decimalen bij een numeriek veld.

Alleen zit ik nu met het probleem hoe ik het via PHP voorelkaar krijg dat d.m.v. het component ID het juiste registratieformulier naar voren komt, en daarmee de attribuutwaarden ingevuld kunnen worden en deze na het committen in één tabel opgeslagen worden.

Kan iemand mij hiermee op weg helpen? Of die misschien ergens een voorbeeld weet waar ik weer van kan leren?

Ik heb zelf het nodige hier al doorgenomen, en dit proces lukt me via 1 tabel aanmaken voor een component en dan een toevoeg, verwijder en updateform maken. Maar dit is voor bijv. 50 componenten al een onbeheersbaar proces, als er iets aangepast of toegevoegd moet worden. Vandaar ik het zou willen proberen om alles uit tabellen te laten genereren.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb denk ik wel een voorbeeld maar voordat ik dat post wil ik even zeker weten of jij er iets mee kunt. Het gaat om een event calendar, als er een user met voldoende rechten is ingelogd krijgt die een knop om een nieuw item aan te maken en bij elk reeds ingevoerd item de mogelijkheid tot een edit of delete. Dat gebeurd via PHP.
Ik moet wel erbij zeggen dat dit in jQuery (met ui plugin') en AJAX gebouwd is
Als je er intersse in hebt zeg het dan even dan post ik het.
Hoi Ger,

Bedankt voor je reactie.

Ik kan zo niet echt beoordelen of ik er iets mee kan. Maar beter iets dan niets he? :) Wel jammer had gehoopt dat iemand hier een site wist met een voorbeeld hoe je zoiets kunt realiseren met PHP.

Mijn vraag was eigenlijk of je met jQuery en/of javascript/AJAX overweg kan.
Maar is het nu zo dat elk component andere attributen kan hebben?
Nou ik zal je zeggen dat ik sinds kort met PHP bezig ben, en me d'r redelijk mee kan redden. Maar wat ik nu graag zou willen gaan wel wat stappen verder, en dan komt er meer kennis en kunde voor om de hoek kijken :) In javascript/ajax heb ik me nog niet zo verdiept.

Ik was nog aan het zoeken en kwam nog op een pagina waar een voorbeeld staat hoe je met PHP een drop down list box kunt maken uit een tabel zodat je die kunt opnemen in het formulier.

Nu is het inderdaad zo dat elk component een aantal vaste attributen heeft, maar ook elk component heeft zijn specifieke attributen. Al dan niet verwerkt in verplichte picklists....
Hoe is je database opgebouwd?
In je beginpost zeg je dat alles in één tabel staat, hoe ziet die tabel er uit?

Reageren