Hoi allemaal,
Voor een project wil ik graag allerlei componenten gaan registreren. Nu heb ik de structuur in een database opgeslagen. Hierin staat dus voor welk component een bepaald attribuut geregistreerd moet worden, met kenmerken als lengte, veldtype (text of numeriek), verplicht ja/nee, eenheden en hoeveel decimalen bij een numeriek veld.
Alleen zit ik nu met het probleem hoe ik het via PHP voorelkaar krijg dat d.m.v. het component ID het juiste registratieformulier naar voren komt, en daarmee de attribuutwaarden ingevuld kunnen worden en deze na het committen in één tabel opgeslagen worden.
Kan iemand mij hiermee op weg helpen? Of die misschien ergens een voorbeeld weet waar ik weer van kan leren?
Ik heb zelf het nodige hier al doorgenomen, en dit proces lukt me via 1 tabel aanmaken voor een component en dan een toevoeg, verwijder en updateform maken. Maar dit is voor bijv. 50 componenten al een onbeheersbaar proces, als er iets aangepast of toegevoegd moet worden. Vandaar ik het zou willen proberen om alles uit tabellen te laten genereren.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
948 views