Hallo allemaal.
Ik wil graag iets maken, maar weet niet hoe en waar te beginnen. Het gaat om een formulier (dat is gemaakt) dat gegevens post in de database (deze bestaat). Maar er moet gecontroleerd worden of die locatie al in de database bestaat.
Wat wil ik in de database plaatsen? Locaties en niveau's van grondstof mijnen in een spel. Er zijn 4 types: olie, metaal, energie en zynthium. De mijnen hebben coördinaten.
Als iemand een mijn wil posten, moet er gecontroleerd worden of dat type EN op die coördinaten (+ of - 2) al gegevens in de database bestaan. Een andere uitdaging is dat de coordinaten bestaan uit 2 delen in het formaat: xxxxxx,xxx. Wanneer een mijn al bestaat moet er een foutmelding weergegeven worden.
Ik dacht aan iets als dit:
[code]SELECT type, coordinates1, coordinates2
FROM mining
WHERE (type = '.$type.') AND (coordinates1 = <=> 2 '.$coordinates1') AND (coordinates2 <=> 2 '.$coordinates2.")
Dan wil ik een tweede formulier maken, waar de speler gegevens kan opvragen: Type mijn, level en afstand ten opzichte van zijn basis (welke opgeslagen is in een andere tabel, zelfde db).
Wie kan me helpen?!
773 views