Hallo,

Kan ik iemand me op weg helpen met mkdir.

Ik probeer een directory te maken als www/profiel/user/image. Dan zijn user en image variabel natuurlijk.

<?php
$newname="profiel/".$_SESSION['myusername']."/image/".$image_name;
if(!file_exists("profiel/".$_SESSION['myusername']."/"))
{
mkdir("profiel/",0775,true);
mkdir("profiel/".$_SESSION['myusername']."/",0775,true);
mkdir("profiel/".$_SESSION['myusername']."/image/",0775,true);
}
?>

Heb van alles geprobeerd, maar krijg het niet goed voor elkaar. Apache user, heeft niet genoeg rechten.

Ik heb de hosting bij versio, safemode is daar uitgeschakeld. Ik kan zelf kiezen tussen php 5.2 of 5.3 met suphp. Ik heb ergens gelezen dat het met suphp moet kunnen, alleen weet ik niet hoe. Het kan volgens mij ook met FTP. Ik wil het graag met PhP voor elkaar krijgen.
Zou de directory niet onder jouw user moeten draaien i.p.v. apache?

Dit probleem klinkt meer als iets wat Versio maar eens op moet lossen. Een gebruiker hoort gewoon mkdir() te moeten kunnen gebruiken zonder diverse problemen.
De bestaande directory waarin je de eerste map wilt maken, welke rechten heeft die?
- SanThe - op 27/10/2011 19:52:03

De bestaande directory waarin je de eerste map wilt maken, welke rechten heeft die?

/www/profiel heeft 777. alleen de eeste nieuwe map word aangemaakt, dan met teweinig rechten.

[size=xsmall]Toevoeging op 27/10/2011 20:27:22:[/size]

Vaag, opeens werkt het half....:S
het werkt, helemaal, of niet, maar half ... ? :-P
Eigenlijk moet je dat niet willen op een systeem, webgestuurd mkdir() door/voor users. Duizenden users en duizenden directories, ik moet er niet aan denken.....Is het echt zinvol om dat per user te doen? ivm vele files per user??

Reageren