hallo,

Mijn ervaring met scripts bouwen is beperkt.
Ik wil graag het volgende realiseren met behulp van een formulier en directadmin(globaal):

- Klant vult een formulier in met gegevens (naam, email, wachtwoord, etc)
- Er moet een subdomein aangemaakt worden
- Er moet een map op de server aangemaakt (of gekopieerd) worden
- Er moet een database aangemaakt worden
- Database gegevens moeten worden weggeschreven (ingevuld) worden in een php bestand

Kan iemand mij hiermee assisteren?
Wat is eigenlijk je exacte doel? In vele gevallen hoef je via DirectAdmin niet een nieuwe database en subdimein aan te maken, tenzij je echt een webhosting-systeem wilt maken. In dat geval is een reseller-status het beste, gezien de veiligheid.
het lijkt er wel bijna op.
Ik wil een SaaS aan gaan bieden.
Voor elke nieuwe gebruiker moeten er enkele zaken gedaan worden (subdomein aanmaken, database maken, mappen aanmaken en gegevens wegschrijven)
Bart Cockheyt op 31/10/2011 14:17:59

het lijkt er wel bijna op.
Ik wil een SaaS aan gaan bieden.

Een watte?
Software as Serivice, dus...

Voor elke nieuwe gebruiker moeten er enkele zaken gedaan worden (subdomein aanmaken, database maken, mappen aanmaken en gegevens wegschrijven)

Ben je reseller? Anders raad ik dit zeer af vanwege de veiligheid. Als iemand toegang heeft tot je FTP, dan kan diegene ook leuk in andere directories rondneuzen. Zou zelfs al met een PHP-script kunnen.
ja ik ben reseller, maar de bedoeling is NIET om nieuwe hostingaccounts aan te maken.

voorbeeld:

Stel ik wil joomla installaties aanbieden via een website.
Dus puur en alleen Joomla, geen ftp, geen domein, geen directadmin, geen email...enkel een subdomein en een "eigen map".
Een gebruiker vult een formulier in op de website met de benodigde gegevens.
na verzending dient er een script te starten die voor deze gebruiker een subdomein en een eigen database aanmaakt.
hierna dienen er enkele bestanden die nodig zijn voor de data van de gebruiker aangemaakt te worden en de nodige databasegegevens moeten weggeschreven worden in een php bestand.

Nu doe ik dit handmatig, is op zich niet erg, maar het zou mooi zijn dat de gebruiker na het verzenen van zijn gegevens zo goed als direct kan starten met zijn account en dus niet hoeft te wachten totdat ik deze handmatig heb aangemaakt.

Dank, deze had ik zelf nog niet gevonden.

Reageren