Mathias B op 05/11/2011 09:59:30

..en het duurt ook lang om te laden.

bij mij 5 sec. per ingevoerde letter. Een gemiddelde bezoeker zal denken dat de boel vastgelopen is
Hoe is het nu? Heb een aantal aanpassingen gedaan..
Het laden van de site is iets trager (2 sec, kan nog), het autoaanvullen is een stuk sneller (= snel genoeg)
Ik moet inderdaad nog wat aan de laadtijd doen, maar aangezien er tienduizenden vluchten en bijna tienduizend luchthavens worden vergeleken ben ik allang blij dat hij het binnen 2 seconden doet haha.
Bas Wagenmaker op 08/11/2011 12:19:32

Ik moet inderdaad nog wat aan de laadtijd doen, maar aangezien er tienduizenden vluchten en bijna tienduizend luchthavens worden vergeleken ben ik allang blij dat hij het binnen 2 seconden doet haha.

Goed kijken naar de explain plan van je query ("EXPLAIN SELECT name FROM gebruiker") en kijken waar hij lang over doet.
Ja dat kan, die geeft wel een net overzicht over waar hij bijvoorbeeld geen indexes kan gebruiken of waar hij toch nog erg over struikeld.

Als je nog geen indexes hebt kun je hier wel een duidelijke tutorial vinden:
http://phptuts.nl/view/32/
Aangezien het een geïmporteerde tabel was had ik inderdaad nog geen index, heb het meteen toegevoegd. Volgens mij is hij nu ook een stuk sneller!
Jammergenoeg staat er nog steeds geen limiet op de auto-aanvulitems waardoor de lijst erg lang is ook je achtergrond zich herhaalt en je krijgt ook een enorme scrollbalk.

Reageren