Ik heb een vraag. Hoe kan ik mijn domeinnamen koppelen aan mijn VPS? Ik heb iets gelezen over het veranderen van DNS Instellingen. Dit lukt, alleen heb ik geen email, wel de gewone website. Ook weet ik niet zeker of ik alles goed doe. Kan iemand misschien helpen? Dit zou ik erg waarderen.
Wat voor een os gebruik je en maak je gebruik van een control panel?
Oke, bedankt voor jullie reacties. Ik heb nu de volgende instellingen. Ik moet eigenlijk alleen maar type A te wijzigen naar het IP-adres van mijn VPS?

Naam        TTL           Type           Waarde
@           1 Dag         A              80.69.67.46
@           1 Dag         AAAA           2a01:7c8::beef
@           1 Dag         MX             10 @
ftp         1 Dag         CNAME          @
mail        1 Dag         CNAME          @
www         1 Dag         CNAME          @
www IN A 123.123.123.123
Moet ik die toevoegen of wijzigen? Zoja, welke dan?

Edit: Ik krijg trouwens wel deze error:

FAIL: Found reverse DNS entries which don't resolves:

MyIP.colo.transip.net ? ???

All IP's reverse DNS entries should resolve back to IP address (MX record's name -> IP -> IP Reverse -> IP). Many mailservers are configured to reject e-mails from IPs with inconsistent reverse DNS configuration. 
Ik weet niet wat jij wilt. Datgene welk ik gaf is voor www oftewel je website. Over welk domein gaat dit en moet de mail ook naar een ander adres, etc?

[size=xsmall]Toevoeging op 14/11/2011 15:52:47:[/size]

En, inderdaad, de reverse lookup zal ook moeten werken.
Nee de email moet gewoon naar een mailbox. Ik werk met OpenPanel op Ubuntu. Erg gemakkelijk dus. De nameservers zijn TransIP stardard. Ik heb de DNS-instellingen veranderd maar helaas kan ik niet inloggen in de email. De website werkt overigens wel. Hoe kan ik dit oplossen?
Nee de email moet gewoon naar een mailbox.

De mail voor het domein moet naar een mailserver. Welke server dat is geeft het MX record aan. De mailserver zelf zorgt voor de mailboxen.

Ik werk met OpenPanel op Ubuntu.

Ik neem aan dat dat thuis is of jouw eigen server.

De nameservers zijn TransIP stardard.

Daar moet je dan jouw DNS aanpassen.

Ik heb de DNS-instellingen veranderd maar helaas kan ik niet inloggen in de email.

Dat heeft niks met DNS te maken maar met jouw emailaccount.

De website werkt overigens wel.
Dan zou de DNS voor www goed staan lijkt mij.
Met open-panel heb je nog geen mail faciliteit hé. Dan moet je sendmail/pop etc gaan installeren. Ik heb Roundcube geinstalleerd met apt-get werkt super goed :)

Als je dus mail op diezelfde server wilt configureren moet je dus een A-record (mail.domeinnaam.nl) aanmaken die verwijzen naar je server en vervolgens een MX record die verwijst naar mail.domeinnaam.nl. En dan dus pop3/smtp etc installeren met bijv. roundcube :)
ping naar je mailserver, zie je vanzelf welk IP adres eraan gekoppeld wordt

Reageren