Ik ben nog niet z'n kei in PHP maar doe mijn best.
Ik wil de 9 laatste resultaten halen uit 6 verschillende tables.
Kan dat en hoe? Ik kan het alleen op een volgens mij HELE omslachtige manier bedenken om eerst alles uit alle 6 te halen, te vergelijken op dtime enz. Maar dat moet toch makkelijker kunnen?
Ik dacht iets van:
SELECT id, duration FROM table1, table2, table3, table4, table5, table6 ORDER BY dtime LIMIT 9
Ik ben eigenlijk al wat verder... maar loop nu wel tegen het volgende aan.
Ik heb nu (let op table loopt straks tot 6 ipv nu 3):
$query = mysql_query("(SELECT * FROM table1) UNION (SELECT * FROM table2) UNION (SELECT * FROM table3) ORDER BY dtime LIMIT 9",$connect) or die("kan query niet maken");
Volgens mij werkt dit. Maar in mijn result heb ik eigenlijk de naam van de table nodig om te verwerken. Je ziet in de href heb ik cat = tablenaam staan... hmmmm.
Hoe moet ik die er nu weer aan hangen?
Iemand een idee?
Alvast bedankt!!
Toevoeging op 18/11/2011 16:27:29:
Nou ik heb het zelf opgelost door in de tabellen ook de cat toetevoegen zodat ik dat kan gebuiken. Toch bedankt voor de hulp!!
Mooi dat het gelukt is, maar zoals als Aad ook al aangaf heb je de database niet helemaal goed opgebouwd. Het is beter om niet voor iedere categorie een tabel te maken, maar een tabel met de categorien en een tabel met alle filmpjes. Op die manier is het veel simpeler te beheersen.