Beste mensen,
Ik ben begonnen met een website voor een band (eigenlijk mijn eigen band ;)) waarop ik link naar youtube video's. dit gebeurt doormiddel van een videoalbum, die allemaal thumbnails laat zien van de video's en op verzoek de video toont in een lightbox. De momentopnames van video's haal ik van de website van youtube af, die ze in een resolutie van 480x360 serveert. Ceze resize ik tot 126x125 pixels. nu gebeurt het dat er video's tevoorschijn komen die door welke reden dan ook een zwarte balk vertonen boven, onder of naast de momentopname. Omdat het later tot een thumbnail verkleint wordt blijft er weinig over van de momentopname zelf en zit ik met een thumbnail met zwarte randen opgescheept. Ik wil nu vóór het resizen de zwarte randen wegsnijden, de randloze afbeelding verkleinen en die weergeven.
In een kleine brainstorm had ik bedacht pixel voor pixel na te gaan of het een zwarte pixel is. Dit is nauwkeurig, maar niet exact. een paar problemen doen zich dan voor; De randen zijn nooit 100% zwart maar wijken (soms) een klein beetje af. bovendien moet ik 480 * 320 = 153600 berekeningen uitvoeren. lijkt me niet dat PHP dat snel kan afhandelen..
verder bedacht ik me dat ik met php een bepaalde kleur met marge om kan zetten naar transparant kleur. aan de hand daarvan kan ik bovenstaande methode uitvoeren maar dan kan ik anticiperen op een transparante kleur. met wat berekeningen kan ik uitrekenen wat ik weg kan snijden en dan alle transparantie omzetten naar een zwarte kleur.
Zijn er verder nog mensen met een visie op dit probleem? alle hulp is welkom!
2.366 views