Ik wil bij mijn login script ook de mogelijkheid hebben dat mensen hun wachtwoord kunnen opvragen als zij die vergeten zijn. Ik heb heb mijn wachtwoorden beveiligd met de functie salt, alleen hoe kan ik nu het beste van de persoon die zijn wachtwoord kwijt is hem via een email zijn gegevens sturen inclusief het decrypten van zijn wachtwoord.

Het moet zoals hieronder vermeld:
Ik heb er toch voor gekozen om het via een link te doen, dus gebruikers voegen hun gebruikersnaam en email in en vervolgens krijgen ze een link die 24 uur actief is, vervolgens drukken ze op die link en krijgen ze een nieuw wachtwoord toegestuurd. hoe ga ik dit realiseren.
Erwin H op 16/12/2011 15:07:49

Hoe is die if structuur nu opgebouwd dan?

Ik heb het script in mijn vorige post even aangepast zoals het nu is
En wat denk je dat er nu gebeurt? Je checked of de gegevens zijn ingevuld, als er minstens een niet is ingevuld dan maak je daar een melding van en dan..........

doe je alsnog je check op de database.

Tip1: schrijf eerst eens uit wat wanneer wel en wanneer niet moet gebeuren en bouw op basis daarvan je if statements op.
Tip2: wees heel erg nauwkeurig met inspringen en gebruik van haakjes. Als je namelijk bij het openen van een blok consequent inspringt en bij het sluiten ervan consequent terug gaat is het in een oogopslag helder wat het niet helemaal goed gaat.

Reageren