Ik denk dat het niet kan, maar misschien heeft iemand hier wel een oplossing...

Ik ben aan het inventariseren op welke pagina bepaalde zoekwoorden uit onze website terugkomen op Google.

Stel we voeren deze combinatie (fictief) in in Google :
sinterklaas strooigoed

Nu wil ik weten op welke pagina mijn site gevonden wordt als ik sinterklaas strooigoed invoer in Google. Waarom ik dit vraag? Ik ben dus wat zoekwoorden aan het analyseren voor het bedrijf waar ik werk, maar sommige zoekwoorden worden erg slecht gevonden. Zo heb ik nu dus op een zoekwoord al 50 pagina's in Google doorgespit, maar onze site staat er nog steeds niet tussen. Ik heb geen idee op welke pagina wij staan en ik heb geen zin om nog eens 100 pagina's door te spitten. Heeft iemand een tip?

Wat ik dus zou willen is dat ik ergens bijvoorbeeld sinterklaas strooigoed kan invoeren en de naam van de website, en dat ik dan automatisch het paginanummer terugkrijg. Is dat mogelijk, of is dat een utopie?
Je kunt kijken of het op je website gevonden wordt via te zoeken met;
site:jeurl.tld zoekwoord
bijvoorbeeld site:phphulp.nl Ozzie

Maar op welke plek je staat is wisselend per persoon. Doordat google de zoekresultaten gepersonaliseerd is dit voor iedereen anders.
Thanks TJVB, die manier ken ik inderdaad... maar ja, nu nog uitvinden op welke pagina je dan staat :-s
Goedemorgen PHP vrienden :)

Ik heb nu iets geks.

Ik doe in Google dit:
site:mijnwebsite.nl zoekwoord1 zoekwoord2

en dan krijg ik 5 resultaten terug.

Echter, als ik dit doe:
zoekwoord1 zoekwoord2

krijg ik 35 pagina's met zoekresultaten... mijn mijn website staat er niet bij.

Huh? Hoe kan dat dan weer?
Dat kan best. Met site:mijnwebsite.nl zoek je alleen op mijnwebsite.nl en niet in de rest van de zoekresultaten. Als je dan alleen het zoekwoord zoekt hoeft jou site er helemaal niet in de eerste 35 pagina's te staan.

Ik weet niet hoe oud je site is, maar heb geduld. Als je je SEO verbeterd en je website langer bestaat komt je site steeds hoger.
Wouter, ik snap wat je bedoelt... maar, wat ik bedoel is...

Als ik zo zoek:

Dan krijg ik resultaten terug, maar zo niet:
zoekwoord1 zoekwoord2

Terwijl ik alle pagina's heb doorgelopen. Het zoekwoord komt niet heel vaak voor en dan krijg ik bijvoorbeeld in totaal 40 pagina's. Maar mijn site staat er dan vreemd genoeg niet tussen.
Ozzie, het is NIET mogelijk om automatisch op te zoeken op welke plek je staat. Dat komt alleen al doordat dit niet vast staan.
TJVB, ja inderdaad. Maar weet jij dan het antwoord op mijn laatste vraag?

Ik doe in Google dit:

en dan krijg ik 5 resultaten terug.

Echter, als ik dit doe:
zoekwoord1 zoekwoord2

krijg ik 35 pagina's met zoekresultaten... mijn mijn website staat er niet bij.
Dan worden die niet interessant genoeg gevonden voor de gewone resultaten. Maar het is wel geïndexeerd waardoor het bij de site: zoek opdracht naar voren komt.
Hmmhh, ja dat klinkt plausibel... maar eigenlijk zou je toch verwachten dat ALLE zoekresultaten worden getoond? En dat de minder relevante dan helemaal achteraan staan? Toch?

Reageren