Hoe specifieker je bent dest te beter verkrijg je een antwoord.
waarvan ik data krijg aangeleverd in 1 tabel.
en mogen we dan nog weten hoe die tabel eruit ziet en wat er dan eventueel in 1 of meerdere velden opgeslagen is. Dan wel geef eens duidelijk aan hoe die data dan opgeslagen staat.
Om welke data gaat het dan, want je kan wel schrijven naar 3 tabellen verhuizen, maar misschien moeten dat er wel 15 worden
Dit wil ik doen om het overzichtelijker te maken en als er bijv FullText gezocht moet worden dat ik bepaalde tabellen kan uitsluiten of juist bijvoegen.
Wanneer er nieuwe gegevens door het synchronizeren toegevoegd worden, moet dit steeds weer verdeeld worden naar deze drie tabellen.
Wat ik graag zou willen weten is hoe ik dus van 1 tabel, 3 tabellen kan maken zonder dat ik dubbele gegevens krijg en dat deze wel op om de zoveel minuten gechecked worden.
Is er een functie binnen MySQL waarmee dit kan of moet ik een cronjob draaien?
Ik zou eerst kijken of die partij er 3 tabellen van kan maken.
Als ze dat niet willen:
Wat ik graag zou willen weten is hoe ik dus van 1 tabel, 3 tabellen kan maken zonder dat ik dubbele gegevens krijg en dat deze wel op om de zoveel minuten gechecked worden.
Als de moedertabel blijft bestaan en je maakt er daarnaast 3 extra tabellen van heb je natuurlijk altijd dubbele gegevens.
Maar kan je niet in de query een filter op gegevestype inbouwen?
De andere partij die kan dat dus neit doen, dus zal ik het zelf moeten oplossen
Ik heb nu een tabel deze wil ik in drie verdelen
Wat er precies moet gebeuren is het volgende:
als ->
record bestaat ->
check sync datum ->
niet aangepast ->
=> NIETS
als ->
record bestaat ->
check sync datum ->
aangepast ->
=> UPDATE
als ->
record niet bestaat ->
=> INSERT
Nu wil ik dus met deze bestaande tabel de sync datum vergelijken met de tabellen waar de data in is gescheiden. Dit moet om de 10 minuten gecontrolleerd worden.
Marlon, maar waarom wil je daar 3 extra tabellen voor maken?
Maar als je het toch persee wilt zou je triggers kunnen definieren op de 'moedertabel' op de UPDATE, INSERT en DELETE events, en op die manier de kindertabellen up to date kunnen houden.