Goedemiddag,

Ik ben bezig met een zoekfunctie waarin ook een slider(De originele van jquery).

Alleen nu wil ik dus dat ik de gegevens kan opslaan in een sessie zodat als de gebruikers terug gaat naar de zoekfunctie dat alle zoek filters goed staan ingesteld. Opzich niet zoon probleem, de meeste dingen houdt de browser zelf bij maar de slider helaas niet.

Dus ik dacht dan zet ik dat in een sessie en laad ik dat erin alleen dat gaat niet zo makkelijk.

Hier mijn code:
<script type="text/javascript">
	$(function(){
		$( "#slider" ).slider({
			range: true,
			min: 0,
			max: 40000,
			step: 100,
			values: [ "<?= $_SESSION['sliderMin'] ?>", "<?= $_SESSION['sliderMax'] ?>" ],
			slide: function( event, ui ) {
				$( "#amount" ).val(ui.values[ 0 ] + " - " + ui.values[ 1 ]);
			},
			stop: function( event, ui ) {
				$( "#min_opp" ).val($( "#slider" ).slider( "values", 0 ));
				$( "#max_opp" ).val($( "#slider" ).slider( "values", 1 ));
				$( "#groter_opp" ).attr('checked', false);
				lookupUitgebreid();
			}
		});
		$( "#amount" ).val($( "#slider" ).slider( "values", 0 ) + " - " + $( "#slider" ).slider( "values", 1 ));
		$( "#min_opp" ).val($( "#slider" ).slider( "values", 0 ));
		$( "#max_opp" ).val($( "#slider" ).slider( "values", 1 ));
	});
</script>

Hoe kan ik dit in een sessie krijgen?
Waarom in een sessie en niet in een cookie? Dan kan je het namelijk helemaal client side afhandelen en helemaal vanuit javascript/jquery.
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb vaker gelezen dat dit beter met cookies gerealiseerd kan worden. Heb je hier misschien een voorbeeld van hoe dit gedaan kan worden met de jquery slider? Het gaat me voornamelijk om de cookies, heb daar nog niet mee gewerkt.

Reageren