Hallo mensen van PHPHulp.nl
Ik zit met een klein probleem.
Ik wil graag weten hoeveel rijen er in een tabel van mijn database staan.

<?
 $query = mysql_query("SELECT * FROM `forum` WHERE `cat`='2'");
 while($get = mysql_fetch_assoc($query)) {
 $reacties = mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM `forumreplys` WHERE `forumid`='".$_GET['subject']."'");
?>
	<tr onclick="window.location='?subject=<?= "".$get['id']."";?>'">
	    <td align="left" style="background-image: url('images/subject.png');" class="subject" width="80%"><a href="/"><b><? echo "".$get['titel']."</b><br />Geplaatst door:<b> ".$get['naam']."</b>"; ?></td>
        <td align="center" style="background-image: url('images/subject.png');" class="reactie" width="20%"><? echo "".mysql_result($reacties, 0).""; ?></td></a>
	</tr>
<?
}
?>

Hier is het stukje script dat ik momenteel heb.
Maar ik krijg 0 terug.
Iemand enig idee?

Met Vriendelijke groet,
Matthew.
- Gebruik goede foutafhandeling, een voorbeeld is bijv. SQL Boilerplate
- Gebruik geen inline CSS
- Gebruik geen inline JS
- Gebruik geen * in je queries, maar selecteer wat je wilt. Dit is sneller en overzichtelijker.
- Gebruik geen tabellen voor het lay-out
Wouter J,
En dat zou mijn probleem oplossen?..

[size=xsmall]Toevoeging op 20/12/2011 09:24:33:[/size]

Opgelost.
@Matthew, ja. De echte basis hetgeen je vanaf het eerste teken dat je typt tot aan het laatste teken goed moet doen is fout afhandeling. Hierdoor kun je fouten makkelijk en snel weer ontdekken en weet je wat je fout doet.
En inline CSS, inline JS, gebruik van * en gebruik van tabellen maken je script lelijk, onoverzichtelijk en totaal niet handig. Ik geef slechts tips, als je besluit er niks mee te doen vind ik het niet erg. Maar als je straks gaat zeuren dat er iets fout gaat, of dat je site er niet uitziet, dat je broncode onoverzichtelijk is, o.i.d. dan zal ik je wel weer eerst hierop wijzen. Ik post dit slechts om JOU code beter te maken, niet omdat ik het leuk vind om iemand zijn code af te zeiken. Ik ben hier juist om mensen te helpen hun code te verbeteren en in het vervolg de oplossingen zelf te vinden...
+10 voor je reactie Wouter: nette uitleg over het hoe en waaron, soms mis ik dat nog weleens op dit forum.
@Wouter J,
Ik heb inderdaad * vervangen door het gene wat ik wou tellen.
Dus nog bedankt daarvoor.
Nu nog beveiligen.
Zie mysql_real_escape_string().

Reageren