Hallo iedereen,
Ik ben net 3 dagen geleden begonnen met het schrijven van PHP.
Heb diverse websites al door gespit om te zien hoe dingen in elkaar zitten en hoe iets werkt en waarom het werkt.
Met deze informatie op zak ben ik aan de slag gegaan met een MMO script.
Nu ben ik al aardig op weg alleen ben ik op iets oneigenaardigs gestuit en was ik benieuwd of hier iemand zou weten wat het probleem is.
Het is namelijk zo dat als ik opdr4.php uitvoer is het de bedoeling dat hij een UPDATE doet bij de database. Met de voorgaande scripts opdr1.php, opdr2.php en opdr3.php is dit wel goed gegaan en voert hij het wel gewoon uit, maar bij opdr4.php niet.
Nu is mij opgevallen dat hij dit probleem alleen heeft als de totale waarde van de variabele die hij moet updaten boven de 1000 uitkomt in de database.
Ook werkt het wel als ik de link gewoon in mijn adresbar invoer.
Is er iemand die mij op weg kan helpen?
Hieronder het script van opdr4.php:
<?php
include "configuratie.php";
session_start();
if(isset($_SESSION['spelernaam']))
$spelernaam = $_SESSION['spelernaam'];
$statestieken = "SELECT * FROM spelers WHERE spelernaam = '$spelernaam'";
$statestiekenquery = mysql_query($statestieken) or die ("Kon geen statestieken vinden!");
$statestiekenarray = mysql_fetch_array($statestiekenquery);
$ervaring = "180";
$naltawin = "0";
$kostenkracht = "5";
$voedselwin = "0";
if ("$statestiekenarray[kracht]">'5')
{
mysql_query("UPDATE spelers SET ervaring = ervaring+".$ervaring." WHERE spelernaam = '$spelernaam'");
mysql_query("UPDATE spelers SET nalta = nalta+".$naltawin." WHERE spelernaam = '$spelernaam'");
mysql_query("UPDATE spelers SET kracht = kracht-".$kostenkracht." WHERE spelernaam = '$spelernaam'");
mysql_query("UPDATE spelers SET opdrachten = '4' WHERE spelernaam = '$spelernaam'");
mysql_query("UPDATE spelers SET voedsel = voedsel+".$voedselwin." WHERE spelernaam = '$spelernaam'");
}
else
{
header( 'Location: http://localhost/FTI/nvk.php';);
}
header( 'Location: http://localhost/FTI/index.php'; ) ;
?>
[size=xsmall]Toevoeging op 20/12/2011 19:19:08:[/size]
Het gaat overigens om de variabel $ervaring
1.055 views