Steeds verwijderen van reacties in het nieuw-topic
Door
Jasper DS
op 21-12-2011 11:06
gewijzigd op 21-12-2011 11:06
2.411 views
Hallo,
ik ben het er niet met eens dat er steeds reacties worden verwijdert door onze vriend Eddy Bisschops in het nieuwsdeel van dit forum. Ik kan me voorstellen dat dit voor sommige reacties nodig zou kunnen zijn maar laat het dan op z'n minst weten waarom de reactie is verwijdert en druk niet gewoon telkens op dat kruisje zonder iets te melden.
Als we dan toch kritiek aan het geven zijn; wees vooral niet te enthouiast als Bas Kregeler je vraagt of je moderator wilt worden op het forum. Dit heeft hij bij mij gedaan en ik heb gereageerd dat ik het leuk vondt en graag wou weten wat de taken daarvoor waren en heb toen (zelfs na een herinnering) er nooit meer wat van gehoord.
Niet dat ik verder sta te springen om persé moderator te worden, maar ik vind het een zeer onproffesionele houding van notabene de eigenaar van de site!
Uiteraard begrijp ik dat hij het druk heeft, dat heb ik ook want ben ook zelfstandig ondernemer. Maar zijn laatste bericht is meer dan een maand geleden namelijk. Dus dan kun je er denk ik wel vanuit gaan dat je geen reactie meer krijgt?
Eddy, zonder jouw te veroordelen denk ik toch dat er enkele foutjes gemaakt zijn. Je hebt inderdaad gereageerd op mijn reactie op een nieuwsbericht. Dit was wel de tweede reactie nadat mijn voorgaande reactie die juist hetzelfde probleem bracht verwijdert was. Ik zou het persoonlijk ook aangenamer vinden als je gewoon reageert door een reactie te plaatsen en niet door reacties te wijzigen. Dat komt bij mij erg negatief over ook al is dit meestal niet slecht bedoeld. Ik associeer een moderator wijziging meestal met iets negatiefs ook doordat het in het rood weergeven word.
Als moderator draag je nogal wat verantwoordelijkheid .Je vertegenwoordigt bij wijze van spreken dit forum (samen met de rest van het team). Als je dan (per ongeluk) botst met één of meerdere forum gebruikers kan dit directe gevolgen hebben voor het forum. Stel nu dat je naar een winkel gaat en een verkoper (die dus de vertegenwoordiger van het bedrijf is) gedraagt zich niet naar jouw wensen, ga jij dan nog snel terug komen naar die winkel? Ik zou er persoonlijk eens goed over nadenken. In dit geval is dit dus vergelijkbaar, ik zou hier eerder terug komen als hier sympathieke leden en moderatie is -wat volgens mij nu wel het geval is- dan dat hier één of enkele moderators het een beetje verpesten door negatief te modereren.
Naar mijn mening moet een moderator dus een soort houding aannemen tegenover de leden die uitnodigend is als aanspreekpunt van het beleid. Zoals ik al zei vertegenwoordig je het forum en is de titel moderator op het forum een hoge status. Zeker voor nieuwe leden die de leden en moderators nog niet zo goed kennen, één slechte ervaring is genoeg om hier weg te blijven als nieuw lid en dat willen we dit forum toch niet aandoen?
Eddy, dit is zeker niet aanvallend bedoeld. Je levert naar mijn mening knappe artikels alleen de communicatie naar de leden kan beter. Maar dat ligt dan misschien aan het beleid dat zoals hierboven al ergens is gezegd wel nog een stukje beter kan.
Jasper, misschien is er met het verwijderen wat fout gegaan, dat zou zomaar kunnen. Mocht dat zo zijn, mijn excuses, ik zal in het vervolg wat beter opletten, dit is natuurlijk niet mijn bedoeling.
Over ModEdit, zelf vind ik het ideaal op iets moderator-gerelateerd te zeggen zonder het nieuwsbericht weer omhoog te bumpen, meningen daarover kunnen natuurlijk verschillen.
Natuurlijk snap ik wat je bedoelt, en ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat we echt ons best doen om deze community te houden zoals het is, gezellig en vriendelijk. Dat is ook de reden dat ik specifiek hier moderator ben geworden.
Bedankt voor het compliment, ik ben het niet helemaal met je eens maar het is leuk om te horen. :-D
[size=xsmall]Toevoeging op 23/12/2011 13:00:03:[/size]
Kees, als je het echt graag wilt kan je contact opnemen met Chris Horeweg, die gaat over het aansturen van de forum-moderators. Het is vervelend dat Bas niks van zich laat horen, maar helaas is het niet anders.
Natuurlijk snap ik wat je bedoelt, en ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat we echt ons best doen om deze community te houden zoals het is, gezellig en vriendelijk.
Daar twijfel ik niet aan, maar alles kan beter. Daarom dat ik ook dit topic startte, zodat deze kleine lastigheden ook werden weggewerkt. Maar vanaf heden zal dat wel in orde komen neem ik aan. ;)
Ik zal inderdaad wat beter opletten, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Bedankt voor je inzicht, als er verdere punten zijn op mij of op het team kun je dat ook gerust melden.
Niels bijvoorbeeld, die doet zijn taak hier op het forum als moderator goed, maar hij is eigenlijk tutorial moderator (of is dat veranderd?)
Allereerst heb ik een aanstelling als library moderator gehad. Na verloop van tijd heb ik ook het beheer over het forum gekregen. Daarnaast, bedankt voor het compliment.
En om meer van dit soort nutteloze reacties te voorkomen sluit ik het topic. Iedereen staat verder wel vrij om een topic te openen, dit probleem is echter opgelost :)