Ik weet wel zeker van niet... Lijkt me sowieso nogal inlogisch dat ze nu ook DVD-branders verkopen als je ze met een CD brander zou kunnen branden..
?Onbekende gebruiker
10-06-2005 23:16
Maar met een DVD-brander zou je dan DVD's maken die je in een DVD-spelen kan afspelen. Ik wil data op een lege DVD zetten en die dan in de drive doen en de data lezen...
?Onbekende gebruiker
11-06-2005 00:23
Welke drive, van pc of dvd speler :S
Je kan met een dvd gewoon een dvd iso maken en zet daar gewoon al jouw data op die je als backup wilt hebben.
Vindt je berichten maar weinig inhoud hebben over wat je nu percies wilt.
DVD is een andere manier van data opslaan dan CD, oftewel, daar heb je een DVD-brander voor nodig. Overigens heb je voor data DVD's toch ook een DVD-romspeler nodig...
?Onbekende gebruiker
11-06-2005 13:19
Nou kijk. Ik heb een wat oudere PC met weinig GB op mn Harde Schijf en alleen een CD-speler. Ik wil graag hoop filmpjes en grote bestanden kwijt door ze op CD's te zetten. Maar die kebben maar 700MB dus dat kost me dan heel veel CD's. Lege DVD's daar kan veel meer op.
Maar ik begrijp nu dat dat dus niet kan. Achja, volgend jaar ga ik een laptop met DVD-brander kopen dus dan komt het wel goed.
?Onbekende gebruiker
11-06-2005 13:20
Sorry, ik bedoelde natuurlijk CD-brander!
?Onbekende gebruiker
11-06-2005 19:54
Tja het kost je dan veel cd's. Maar je hebt weinig gb (wat is tegenwoordig weinig? 120 Gb is vrij weinig)
Maar je kan in belgie op markten goedkoop platinum cd's kopen 100 cd's voor €10.
En idd het gaat niet anders, want je kan toch ook geen playstation 2 spellen op de playstation 1 console spelen.
Cd Spindles :) Hoopje cds zonder doosjes, niet duur, enkel moeilijk zonder doosje... Maar deze koop ik ook, omdat mijn doorgaanse data cd maar een maandje moet overleven... :)