Hallo allemaal.
Ik ben nieuw op dit forum, dus correct me if I do something wrong :)
Mijn vraagje;
Ik ben bezig een webpagina aan te maken, waar via een soort beheerpagina, de hele content van deze pagina, te wijzigen moet zijn.
In een MYSQL database heb ik dus een tabelletje gemaakt, met 3 kolommen.
1. Paginanaam (een indicatie zodat er een makkelijker overzicht is voor hoe de pagina heet, en bij welke pagina de rest hoort)
2. Paginatitel (De titel, die boven nummer 3 komt te staan
3. Paginainhoud (Een hele lap tekst, met daarin de hele content voor de pagina. Deze heeft als limiet Varchar(50000). Deze derde, is ook waar mijn probleem ligt.
Ik wil er graag voor zorgen, dat deze derde, de Paginainhoud, netjes op een aangegeven stuk van de pagina terecht komt. Ik heb al een divje aangemaakt, waarin deze tekst moet komen. Het enige wat nu nog moet gebeuren, is dat de tekst erin komt te staan.
Omdat de tekst een heel verhaal is, heb ik ook de functie nl2br() gebruikt.
Wat ik tot nu toe heb:
$con = mysql_connect("hostname","username","password") or die (mysql_error());
mysql_select_db("mydb", $con) or die ("selectdb error");
$result=MYSQL_QUERY("SELECT Paginatitel, Paginainhoud FROM Paginainhoud WHERE Paginanaam='index'") or die("query error");
$paginainhoud = MYSQL_QUERY("SELECT Paginainhoud FROM Paginainhoud WHERE Paginanaam='index'");
$displayinhoud_begin = "<font size=\"2\">";
$displayinhoud_eind = "</font>";
$row = mysql_fetch_array($result);
echo "<h5>".$row['Paginatitel']."</h5>";
echo nl2br($paginainhoud);
?>
Hier loop ik vast. De bedoeling is, dat de tekst met als limiet 50k tekens, onder de Paginatitel komt. De Paginatitel echo'ed normaal.
Verder wil ik ervoor zorgen, dat de #paginainhoud met een font size van 2 wordt weergegeven. Ik zat er al aan te denken, om een echo te maken, met daarin de 3 variabelen $displayinhoud_begin, $paginainhoud, en $displayinhoud_eind zodat je het volgende krijgt:
echo "<font size=\"2\">". -Hier alle paginainhoud tussen- ."</font>";
(Maar dan met variabelen):
echo nl2br($displayinhoud_begin.$paginainhoud.$displayinhoud_eind);
Als uitkomst krijg ik: "Resource id #4"... Op internet hebben ze het over arrays. maar ik geloof niet dat ik daarmee te maken heb.
Hoe kan ik ervoor zorgen, dat ik de hele lap tekst, ge echo'ed krijg?
(P.S. Ik heb in de MYSQL tabel, wel rekening gehouden, na elke regel een \n te zetten.)
Bij voorbaat dank.
1.991 views