Als ik op internet zoek naar een (home) webserver die php ondersteund dan zie ik meestal dat er een apache server gebruikt wordt, terwijl php op IIS veel makkelijker is om te installeren en configureren.
Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met php op IIS ? en wat is de reden dat er toch vaker apache server gebruikt ipv IIS
IIS werkt gewoon veel beter als je ASP.NET gebruikt van windows zelf. :)
Zo gaat dat in die business.
Maar ik denk dat je voor php scripte op je eigen pc.
Gewoon beter even Xampp kan downloaden.
Werkt 100% van de 100 x.
Werkt 100% van de 100 x.
Succes.
En dat baseer je op?
Er kan genoeg mis gaan, dus 100% van de 100x vind ik een vreemde vergelijking...
Tuurlijk word het wat anders neer gezet dan in php (maar dat is vanzelfsprekend)
Sterker nog je kan gewoon je .htaccess bestanden gebruiken in ISS 7....
In ISS 7 heb je een IIS Manager met daarin alle opties die je maar kan bedenken voor een webserver..
Zo dus ook een URL Rewrite module, als je die module gebruikt kan je gewoon je htaccess bestand inladen zoals je hem ook gebruikt in php...
Dan zie je gelijk in het vak eronder hoe alles komt te staan in ISS...
bv:
RewriteRule ^([^.]+)$ $1.html [QSA]
word:
<match url="^([^.]+)$" ignoreCase="false">
<action type="Rewrite" url="{R:1}.html" appendQueryString="true">
dus eigenlijk hoef je dus niks meer te doen dat is vind ik opzich 1 van de grote nadelen omdat je dan op deze manier niks meer zelf doet en dus iedereen een bestandje kan laten omzetten (het werkt wel maar oke)....
Dus als er dan wat fout zou gaan dan weet iemand die er geen verstand van heeft totaal niet wat er aan de hand is...
Want je kan behoorlijk veel binnen asp.net gewoon drag and drop doen (gewoon slepen uit het menu en neer zetten op de pagina) en dat komt de code zeer zeker niet ten goede...
daarbij wil ik niet zeggen dat het een K** taal is want je kan er evenveel mee als met php of andere talen alleen dat gedeelte heb ik me bedenkingen bij omdat dan iedereen kan slepen zonder dat ze weten wat ze doen...
ps. er zit ook een module in voor php dus dan hoef je enkel de dir op te geven van php en dan doet iis het zelf voor je...
[quote="Bas van de Steeg op 05/01/2012 17:40:19"]
Werkt 100% van de 100 x.
Succes.
En dat baseer je op?
Er kan genoeg mis gaan, dus 100% van de 100x vind ik een vreemde vergelijking...
[/quote]
Bij mij werkt het gewoon altijd ken niemand waar het niet werkte.
dat ik tijdens die klus iis beter heb leren kennen en daarvoor (eigenlijk alleen maar websites) op een wamp ontwikkelde (waarnaar het bij een host live werd gezet, dat terzijde)
voor deze klus hebben we alles op microsoft software draaien, windows sql server 2008 r2, sql server 2008 r2, iis 7.5... alles erop en eraan.
maar voordat het live werd gezet, alles eerst op xp (een subserver zeg maar) laten draaien, zodat het huidige pakket niet in de soep zou lopen
voor een simpele website vind ik echter dat wamp eenvoudiger is en aan mijn eisen voldoet.
Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met php op IIS ? en wat is de reden dat er toch vaker apache server gebruikt ipv IIS
Windhoos heeft zijn eigen internet platform, een complete toolset. PHP hoort niet in dit rijtje. PHP behoort tot het GNU begrip op Linux/Unix evenals Apache. PHP op een ISS implementeren is als vloeken in de kerk en knoeiwerk. Hoe kan je als "webdeveloper" zo'n vraag stellen? Behoor je tot het gilde van MCSE (Mouse Clicking Software Engineers)?