Beste,
Ik zit met een probleem en ik kom er zelf niet uit, dus vandaar dat ik graag vraag om hulp.
Even kort uitgelegd, ik ben een web-based systeem aan het maken om gegevens van mensen bij te houden van een techniek-ploeg op een middelbare school.
Ik heb het grotendeels al wel weten uit te werken, maar een bepaald stukje script loop ik nu al dagen mee te worstelen en ik kom er niet uit.
Het komt erop neer dat ik een formulier heb, dat er zo uit ziet:
http://i1081.photobucket.com/albums/j358/anwir/ScreenShot2012-01-19at30644PM.png
Het gaat hier om nieuwelingen waarvan bijgehouden moet worden wat ze allemaal al hebben gedaan, bijvoorbeeld; Rondleiding, podium meekijken, enz.
Mijn uiteindelijke bedoeling is dat je bij personen de checkbox aan kunt vinken en dit kunt opslaan, zodat het "checked" verschijnt als je de pagina later laad.
De data uit het formulier wordt opgeslagen in een .php bestand, dat er zo uit komt te zien na opslaan:
http://i1081.photobucket.com/albums/j358/anwir/ScreenShot2012-01-19at31347PM.png
- Een 1 staat ervoor als de checkbox "checked" was en een 0 voor als dat niet zo was.
In het bestand van het formulier wordt dit bestand met de 0'tjes en 1'tjes uitgelezen en wordt dit alles in een array gezet, waardoor je dus de array krijgt, als voorbeeld:
echo $checkboxes[0]; // geeft 1
echo $checkboxes[1]; // geeft 0
echo $checkboxes[2]; // geeft 1
echo $checkboxes[3]; // geeft 0
enz.
Verder is dit dan het script dat de checkboxen e.d. aanmaakt:
// Ook het aantal nieuwelingen en hun namen worden op een manier zoals hierboven benoemd uitgelezen uit een
// bestand en zo in een array gezet.
// Het aantal taken wordt eerder in het script gegenereerd. (a.k.a. Hoeveel checkboxen er moeten komen te staan)
<?php
foreach ($newcomers as $key => $names) {
echo "
<td>$names</td>
<td></td><td></td><td></td><td></td><td></td>
";
$number = 1;
$aantal_keer = 1;
$aantal_taken_voor_while = $aantal_taken -1;
while ($aantal_keer <= $aantal_taken_voor_while) {
echo "<td><input type='checkbox' name='$number' ";
// HIER ZIT DE FOUT IN
if ($checkboxes['$number_f_c;'] = "1") {
echo "checked='yes'>";
}
// TOT HIER
echo "</td><td></td><td></td><td></td><td></td><td></td>";
$number++;
$aantal_keer++;
$number_f_c++;
}
}
?>
Met het script hierboven heb ik geprobeerd de uitgelezen data (de 0'tjes en 1'tjes) zo te gebruiken dat je de checkboxen kunt opslaan, zeg maar. Maar dit lijkt niet te werken. Ik heb van alles geprobeerd en kom er niet meer uit.
Alle hulp is welkom! Bedankt alvast!
(PS. Als het te onduidelijk is, meld het alsjeblieft, dan ga ik proberen het te verduidelijken.)
Groetjes, Coen
799 views