Door
Mark H
op 23-01-2012 12:52
gewijzigd op 23-01-2012 12:52
1.533 views
Hallo,
Ik heb een zoekfunctie gemaakt, waarbij er een drop-down list staat met landen. als je een land selecteerd en op Show drukt komt er onder een lijst met alle items die in het geselecteerde land liggen.
Nu kun je op die items klikken en 'zoom' je als het ware in op dit item.
Maar als je een item aanklikt verdwijnen de geposte items weer.
Links is de zoekfucntie en rechts de 'zoom' Het is dus mogelijk om ze gelijkertijd weer te geven.
Nu is mijn vraag. Is het mogelijk om de post te laten staan links als je op een link klikt? En is dit mogelijk in php of heb ik hier ajax/javascript voor nodig?
Je kunt ook $_SESSION gebruiken om dingen tijdelijk in op te slaan. Wat is daar mis mee? Of is dit helemaal AJAX? In dat geval kun je het gewoon in je js opslaan toch?
Je zal de $_POST in een session kunnen zetten. Dan kan je het op elke pagina gebruiken. Een $_POST werkt alléén direct na het submitten, daarna is ie weer verdwenen.
Ik heb geprobeerd om de post op te slaan in een $_SESSION, maar dit had geen resultaat, ik zal nog eens kijken of ik met $_SESSION nog een andere manier kan gebruiken.
je kan met AJAX text wat je bijv ingevoerd hebt bij een form laten blijven als je submit maar je iets fout ingevult hebt, of dit ook kan met wat jij wilt moet je even googlen. ik heb volgens mij ook hierover iets staan in mijn javascript/ajax/jquery boek maar die heb ik helaas nu niet bij me :)