Hallo,

Ik wil graag d.m.v. URL rewrite bepaalde mappen op de server voor laten doen als subdomeinen.
Dus bijvoorbeeld www.domein.nl/map/plaatsnamen/utrecht/ zou zich voor moeten doen als utrecht.domein.nl, en alle submappen in www.domein.nl/map/plaatsnamen/utrecht/submap moeten ook in dat fake subdomein komen: utrecht.domein.nl/submap.

Ik weet dat dit mogelijk is met URL rewrite alleen in tegenstelling tot php begrijp ik nog he-le-maal niets van de manier van coden in htaccess. Wie kan me op weg helpen?
Probeer dit eens, maar volgens mij moet je dan nog wel het subdomein aanmaken anders werkt ie niet.

RewriteEngine On

RewriteCond   %{HTTP_HOST}                 !^www\.domein\.nl$ 
RewriteCond   %{HTTP_HOST}                 ^[^.]+\.domein\.nl$
RewriteRule   ^(.+)                        %{HTTP_HOST}$1            [C]
RewriteRule   ^([^.]+)\.domein\.nl(.*) http://domein.nl/map/plaatsnamen/$1/$2   [P]
Bedankt voor je reactie.
Ik wil het juist graag zo automatiseren dat er niets meer aangemaakt hoeft te worden. Ik dacht eigenlijk dat je subdomeinen gewoon kon faken? De website waar het op moet gaan werken is gewoon een simpel hosting pakket en geen pakket met volledige toegang en virtuele hosting enzo.

Ik ga het proberen.

[size=xsmall]Toevoeging op 31/01/2012 22:37:08:[/size]

Ik ben erachter gekomen dat ik wél de DNS instellingen kan aanpassen.
Nu heb ik dus in de DNS een * wildcard toegevoegd als A record zodat hij alles kan accepteren zonder dat er handmatig subdomeinen aangemaakt moeten worden. Kan ik dan de bovenstaande code gebruiken?

Ik moet denk ik nog even wachten tot de DNS wijziging actief wordt.

Reageren