Door
Kobar Secret
op 04-02-2012 08:26
gewijzigd op 04-02-2012 08:53
1.632 views
oke naar flink tobben en lezen en proberen heb ik wat opgesteld, mijn background staat nu in mijn css, deze staat gecentered in de pagina en veranderd mee met de browser groote...
Nu de vraag, waarin in mijn volgende script, De navigatie alleen niet meerekt
hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn navigatie op de zelfde plek op de achtergrond blijft no matter de browsergroote?
De A linken werken niet, En met deze div instellingen staat het menu goed voor 1920xnogiets weet mijn resolutie zo niet, alleen wanneer ik hem bijv kleiner maak, raaks alles in de war, staat het menu niet meer op de goede plek
He bedankt voor de snelle reactie, ik ga er even wat mee spelen en dan zal ik zo laten weten of het gelukt is :)
[size=xsmall]Toevoeging op 05/02/2012 14:08:36:[/size]
hmm, Nu heb ik het in me css en me index.html aangepast
Wat zorge dat mijn menu weer onder elkaar kwam ipv naast elkaar
Wanneer ik de width aanpaste, kwam dit weer goed, nu staat het dus weer naast
elkaar... probleem blijft alleen wat ik ook aan de top of aan de right verander
hij komt niet ''los'' van zijn plek, kan hem gewoon niet van positie veranderd krijgen
Meschien omdat ik het nav menu ook nog in de container div en de menu div heb?
sorry :P
[size=xsmall]Toevoeging op 05/02/2012 14:11:21:[/size]
/edit
Heb net even de container en de navigatie div weggehaald en het alleen met de class menu geprobeerd
ook dan blijft hij alleen links boven in de hoek staan... Met geen mogelijkheid krijg ik het menu verplaatst?
@reshadd, een id of een class maakt niks uit een een id is in dit geval zelfs beter. Het lijkt erop alsof je nog niet alle basis hebt. Ga eerst zelf goed leren voordat je verkeerde tips geeft.
@Kobar, ik heb even een voorbeeldje gemaakt met uitleg erbij. Kijk maar eens of je het allemaal begrijpt en haal anders wat dingen weg om het nut ervan in te zien: http://cssdesk.com/CEk9Z
@wouter J ik heb hem niet gezegd dat hij geen id mocht gebruiken, ofwelsoms ik gaf hem alleen een voorbeeldje met wat hij wou alleen kijkende naar zijn laatste reactie :)
Oke, om de een of andere reden maakt dat programma een heel raar formaat van mijn achtergrond, terwijl deze niet beschreven staat?
Maargoed, begon wat te rommelen en met de padding kreeg ik wel de menu over het plaatje, Zou ik meschien wat paddingen erin moeten gooien?
[size=xsmall]Toevoeging op 05/02/2012 15:24:40:[/size]
/edit heb het formaat gevonden, En deze nu aangepast
Alleen omdat het formaat van het plaatje nu is aangepast, staat hij weer niet in het midden, Nu ben ik hem handmatig aan het centreren met de margin left en margin top, maar denk dat dit makkelijker zou moeten kunnen?
En als ik hem nu in het midden heb gekregen, en ik pas straks de browser groote aan?
aangezien hij de positie een absoluut geeft?
Dit is hoe het centreer systeem werkt:
Je maakt een element absolute, zodat je met de scherm groottes kan werken. Vervolgens zet je hem 50% vanaf de top en 50% vanaf de linkerkant. Deze procenten zijn gebaseerd op de zijkant van het element en je wilt het vanaf het midden van dit element hebben.
Om dit voor elkaar te krijgen moet je hem de helft van de breedte naar links duwen en de helft van de hoogte naar boven. Dit doe je door margin-top en margin-left de helft van de breedte negatief te geven. Dus als je element 500px bij 200px is wordt het margin-top: -250px; margin-left: -100px;
Dit moet je dus telkens aanpassen.