Hey,

Een vriend had een retro hotel op me localhost gezet. Dan is het niet illegeaal namelijk. Als ik naar mijn localhost ga krijg ik deze error:

Notice: Undefined variable: uberdb in C:\xampp\htdocs\global.php on line 16

Notice: Undefined variable: root in C:\xampp\htdocs\global.php on line 16

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user ''@'localhost' (using password: YES) in C:\xampp\htdocs\global.php on line 16
Could not connect to server, error: Access denied for user ''@'localhost' (using password: YES)
Dit is de global.php:
<?php 
header('Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1');  
define('SEP', DIRECTORY_SEPARATOR); 
$dir = str_replace('register'.SEP, '', dirname(__FILE__).SEP); 
$dir = str_replace('functions'.SEP, '', $dir); 
$dir = str_replace('housekeeping'.SEP, '', $dir); 
define('DIR', $dir); 
define('DOCUMENT_ROOT', DIR.SEP); 
define('INCLUDES', DIR.'inc'.SEP); 
define('WWW', 'http://'.$_SERVER['SERVER_NAME']); 

session_start(); 

require_once DOCUMENT_ROOT.'config.php'; 

$connect = mysql_connect($localhost, $root, 123456789) or die("Could not connect to server, error: ".mysql_error()); 
mysql_select_db($dbname, $connect) or die("Could not connect to database, error: ".mysql_error()); 

require_once INCLUDES."class.core.php"; 
require_once INCLUDES."class.users.php"; 

$core = new Core(); 
$users = new Users(); 

require_once DOCUMENT_ROOT.'lang/'.$language.'.php'; 

define('MAINTENANCE', $core->Maintenance()); 

if(USERNAME_REQUIRED == TRUE && !isset($_SESSION["username"])) 
    header("Location: ".WWW."/characters.php"); 

if(ACCOUNT_REQUIRED == TRUE && !isset($_SESSION["account"])) 
    header("Location: ".WWW."/index.php"); 

$sitename = $core->CmsSetting('cms_name'); 

if(isset($_SESSION["username"])) 
{ 
    $username = $core->EscapeString($_SESSION['username']); 

if($users->CheckBan($username)) 
        header($users->BanInfo($username)); 
} 

if(MAINTENANCE && !$users->UserPermission('hk_login', $username) && !defined('MAINTENANCE_PAGE')) 
    header("Location: ".WWW."/maintenance.php"); 
?>

Indien nodig kan ik de config.php ook geven.
1. Nop dit script zal nooit gaan werken, je zult een headers already send om je oren krijgen.
2. Een header dient gevolgd te worden door een exit
3. de boolean vergelijkingen zijn ook niet goed, die dienen strict te zijn
4. or die is geen correcte foutafhandeling
5. controleer of mysqld wel gestart is (zie services)

@Noppes: Voor de volledigheid wat punt 2 betreft: Een exit enkel en alleen wanneer men een Location: header gebruiken. Bij andere headers is dit vaak niet nodig.
1. dit is WEL illegaal
2. er zijn er al 10 miljoen, ze zijn saai, en leveren niks op en kosten wel geld

heb er zelf 1 jaar een draaiend en lopend gehad, jaar lang server uit me eigen zak betaald, vip levert de server kosten echt niet op, plus dat het extreem veel tijd in beslag neemt

Na 1 jaar kwam sulake even binnenwandele op mijn mail, me site zon 50x neergehaald door hun en toen kreeg ik de welbekende waarschuw`s mail... als je ermee doorgaat volgt er een juridische procedure die jou aansprakelijk stelt voor de 'klanten' die je hun hebt weggelokt, stel jij hebt zegmaar 2000 leden, gaan hun kijken gemideld aantal eurie`s per persoon dat uitgegeven word is zegmaar 10 euro, x 2000 leden = 20,000 euro

Nogsteeds leuk om een hotel op te starte?
ga lekker bij iemand anders in zun hotel zitten en become staff...
Zolang het niet online staat mag het.
Mark de Jager op 04/02/2012 14:10:19

Zolang het niet online staat mag het.

maar dan heb je er niks aan. Dus je kan het toch direct weggooien.
Waarom dwalen mensen altijd af van het topic? Niemand komt met een helpende hand.

@Aar, waarom zou je niet gewoon iets op je localhost mogen hebben staan? Misschien wil hij het alleen testen of dergelijke.

@Kobar, saai en leveren niks op. Misschien heb je wel iets verkeerd gedaan en heeft de TS wel een heel goed, nieuw idee waardoor het leuk en winstgevend is.

@TS

1) De eerste 2 notices zijn omdat $userdb en $root niet bestaan. (wss moet je deze aanmaken in je config.php)
2) De mysql_connect warning komt omdat de variabelen niet bestaan en daardoor kun je niet inloggen in je database.
Hertog Jan op 04/02/2012 15:14:33

1) De eerste 2 notices zijn omdat $userdb en $root niet bestaan. (wss moet je deze aanmaken in je config.php)
2) De mysql_connect warning komt omdat de variabelen niet bestaan en daardoor kun je niet inloggen in je database.
Het kan maar zo zijn dat deze variabelen in config.php aangemaakt zijn en dus wel bestaan. Mogelijk is de db niet (goed) aangemaakt? Het is dus zinvol om de config.php ook even hier te zetten.

Heb er even voor je op gezocht,
Link 1
Link 2
Je moet ze trouwens allebij hebben. Zijn wel duits maar vertalen kun je zelf wel :)

Hier tutorial over installatie
Link 3!
Hier zul je toch een heel eind mee moeten kunnen komen.

Is een kant en klare Emu en CMS je hoeft alleen de Db settings nog te veranderen in
config file en natuurlijk in de emu en het werkt!

Reageren