ik heb even een vraagje. Ik ben bezig met een website waar ik 'random' aanbiedingen wil laten tonen dus bij elke refresh er weer een andere aanbieding komt te staan. Ik had al gezocht op 't forum en andere sites maar ik kwam er niet echt uit.
Dus hoe laat ik telkens een random div weergeven op me site?
't is een plaatje en een tekst. Dus bijvoorbeeld aanbieding 1 voor €10,- met daaronder een plaatje van t product. Dan wil ik ook nog andere aanbiedingen van andere producten. Die staan allemaal in aparte div's die ik random op me site wil hebben zodat mensen telkens weer een andere aanbieding zien.
Zoals gezegd: ik zou niet met voor elke aanbieding een andere div gaan werken (wat als je in de toekomst een aanbieding wilt toevoegen/verwijderen? Dan moet je ook weer alle div's toevoegen/verwijderen), maar 1 div.
Dat kan ook, maar hoe laat ik dan alsnog een random aanbieding tonen? Want ik had wel gevonden van random tekst of een random plaatje. Maar beide lukte me niet.
Dus ik dacht als ik nou gewoon een div maak met tekst én een plaatje en dan gewoon een random div doe. Maar heb je dan een andere manier?
Kom ik weer terug op een eerdere vraag: waar komt de aanbieding vandaan? Heb je die in een database staan (vb tabel: id, aanbiedingstekst, pad_naar_aanbiedingsafbeelding)?
Ik heb in me code nu gewoon een div met daarin een tabel. Je kan zelf wel even kijken op www.duckadore.nl rechts in het menu bij die butterfly duck wil ik dat er telkens een andere aanbieding staat. Hieronder staat dus de code en daar wil ik gewoon telkens een random aanbieding tonen.
Ik heb niet echt super veel verstand hier van allemaal dus ik probeer het zo goed mogelijk te omschrijven... maar hoezo waar de tekst plaatje vandaan moet komen? De hele tabel staat gewoon in me index.php en de images in de images map