Hey iedereen.

ik wil een specifieke waarde uit een array halen. Namelijk de waarde met een if welke ik via een andere variabele opgeef

Dus:
$nummer = "3";

Ik wil eerst dat nummer in de array aanvraag hebben dus ik slash eerst de array en zet die in een variabele

$resultaat = "\$value['response']['user']['blogs'][$nummer]['title']";

Vervolgens wil ik de array dus wel weergeven

echo $resultaat;

....

Maar dat werkt dus niet. Want dan laat ie gewoon letterlijk "$value['response']['user']['blogs'][$nummer]['title']" zien. In plaats van de variabele uit te voeren.
Hoe zorg ik er voor dat ie hem uitvoert? Ik dacht eerst de functie stripslashes, maar dat helpt niet.
Haal alle dubbele quotes eens weg
Dat helpt dus helaas niet want dan krijg je de foutmelding

Warning: Unexpected character in input: '\' (ASCII=92) state=1 in /var/www/vhosts/thinspiration.nl/httpdocs/ask.php on line 103

(regel 103 is dus die regel met
$resultaat = \$value['response']['user']['blogs'][$nummer]['title'];
geworden
Zoals je zelf al aangeeft staat er een '\' in. Wat verwacht je dat dat doet?
Nou simpel die \ wil ik weer weghalen. En het resultaat van de variabele laten zien.

Zoiets als

$resultaat = $value['response']['user']['blogs'][3]['url'];
echo "$resultaat";

werkt prima. Maar ik heb dan handmatig die 3 ingevuld. Die 3 moet echter nog eerst worden ingegevens zoals in het eerste bericht. Dus daarom eerst die slash ervoor. Want als ik dat niet doe dan wilt hij de gegevens van $value erinzitten. En dat is een array dus dat werkt niet.
Ik zou nog even opzoeken wat een \ precies doet.

De oplossing is $value['response']['user']['blogs'][$nummer]['url'];
Huh, wat raar. ik heb het zo simpel ver in het begin steeds willen doen, maar het werkte niet. Hij las eerst de inhoud van $value en daarna de rest als text en $nummer ook als enkele waarde.

En nu gewoon nog eens gedaan en doet precies simpel wat het moet doen. Snap der niets van. Maar bedenkt! Eindelijk.. pff. Ben met die stomme stukje 2 dagen bezig geweest.
Misschien moet je is beginnen bij de basis, een cursus doornemen
Je zet een integer niet tussen quotes. Je roept een array niet aan tussen quotes. Waarom je een backslash gebruikt is me helemaal een raatsel. Dat soort dingen horen echt in je basis

Reageren