Hallo allemaal...

Ik had niet verw8 dat iets als dit mij problemen zou opleveren maat doet het dus toch... Ik heb in mijn map ../design/ mijn menu`s staan, deze include ik steeds d.m.v <!--#include virtual="design/lowermenu.shtml" -->
Alleen nu komt het probleem... Ik heb in de map /dir1/dir2/dir3/dir4/hierdefile.shtml

hoe kan ik nou, die hierdefile.shtml een menu laten include, doe staat in /dir1/

Ik ken dit:
<!--#include virtual="..design/menus/lowermenu.html" -->
Maar helaas krijg ik dan de foutmelding: [an error occurred while processing this directive]

Ook heb ik mijn stylesheet aangeroepen dmv
<link rel="stylesheet" href="..design/portfolio/css/lightbox.css" type="text/css" media="screen" />
Maar ook deze respond niet aangezien ik geen achtergrond plaatje zie, en ook de kleur van de page veranderd niet, Ja de directory`s kloppen...

Meschien toch een klein typfoutje maar heb al een miljoen x overheen gekeken ik zie het niet.

M.v.g
Je gebruikt nu relatieve paths en je kunt het beste absolute paths gebruiken. Dat betekent niet '../map/map/bestand' maar uitgaan van je webroot: '/map/map/bestand/'.

Als je bestanden gaat includen, moet je in je CSS ook direct linken uitgaande van je webroot. Dus een achtergrondafbeelding link je /images/achtergrond.png en niet als ../images/achtergrond.png. Begin met een forward slash /. Deze verwijst naar je webroot.
thnx bas, Ga het meteen even proberen...

Santhe thnx, maar dat is php, werkt het include idee wel hetzelfde? aangezien ik geen php ken... tot dusver alleen html en css en nog niet volledig :P

Even proberen of het gaat lukken ^^

[size=xsmall]Toevoeging op 08/02/2012 15:35:50:[/size]

Oke bas, dit werkte voor het includen van het menu, hartstikke bedankt, alleen nu heb ik mijn css link aangepast naar:

<link rel="stylesheet" href="/design/portfolio/css/lightbox.css" type="text/css" media="screen" />

En toch pakt hij hem niet?

M.v.g

[size=xsmall]Toevoeging op 08/02/2012 15:42:04:[/size]

Ook <link rel="stylesheet" href="../../css/lightbox.css" type="text/css" media="screen" />
werkt niet, ../ betekend dus een eerdere map, Handig om te weten.. alleen is dit voor html hetzelfde want 2 directory`s terug daar staat een map css en daarin lightbox.css dus ik heb zeker weten de goede dir aangegeven...

is een ../ wel hetzelfde in html/shtml

Reageren