Voor mijn werk ben ik bezig om een facturatiesysteem te maken.
Ik maak hiervoor gebruik van tcpdf, wat goed werkt.
Nu zit ik echter met het volgende probleem:
Er zou een factuur op briefpapier afgedrukt moeten worden en 2 kopieën voor interne administratie.
Het voordeel is dat ik 2 printers heb. In 1 printer zit het briefpapier en in de andere gewoon papier.
Weet iemand of het mogelijk is om zodra dat de pdf opent dat er automatisch een printer wordt gekozen?
En zou er dan automatisch geprint kunnen worden zonder dat de printerdialoog verschijnt?
Of eventueel met een andere pdfgenerator dan TCpdf

Groeten Johan
Je kan kijken naar de http://docs.php.net/manual/en/book.printer.php ,
maar om alle hardware en software op een pc te aan te spreken (en in dit geval een printer) zou je misschien beter kunnen kijken naar ActiveX, hiermee kan je toegang geven tot de de printer.

Gelukkig is dit niet automatisch met php te doen, want hoe zou jij het vinden als je een website bezoekt, en die website heeft automatisch toegang tot jouw pc en printers?
Hmm ja, dat is natuurlijk ook wel zo...
Is het wel mogelijk om via het printerdialoog een printer als voorkeur in te stellen?
Ik zou dan bijvoorbeeld de pdf 2x kunnen openen.
In 1 pdf geef ik de ene printer op als voorkeur en bij de andere pdf geef ik de andere printer de voorkeur.
Ik kan namelijk al aangeven dat ik automatisch 2 kopieen wil en dat de optie "verschalen" automatisch is uitgevinkt.
Ik kan alleen niets vinden hoe ik automatisch een printer selecteer.
Misschien via Javaschript in pdf??

Reageren