Beste mensen,

Een vriend van mij host zijn site nu op zijn eigen pc(via xampp). Dit doet hij zodat hij geen last heeft van bandwidth etc. Ook heeft hij zelf een server voor een spel. Dus zijn pc staat altijd al 24/7 aan, maar nu zit hij met het volgende probleem.
De site word redelijk goed bezocht ongeveer 50 views per dag. Maar nu zijn er redelijk veel hackers. Ongeveer elke avond ligt de site er weer een paar uur uit door dat mensen zitten te dossen. Nu is mijn vraag is er een programma waarmee je xampp goed kan beveiligen.?
Als er wordt gedossed, dan zou ik eerder eens kijken naar de firewall van je router/modem.

In mijn eigen ogen raad ik het ook af om op je prive-verbinding een server te draaien.
Aar ik heb het hem gemeld. We hebben nu firewall zo gezet op anti flood dus we gaan het even proberen.

[size=xsmall]Toevoeging op 01/03/2012 18:03:00:[/size]

@ Eventjes getest en dossen werkt nu inderdaad niet meer. We hebben ook poort 3306 gesloten van database. Dus hopen dat ze daar ook niet meer inkomen! Thanks Aar :)
Probeer ook eens rechtermuisknop uit zetten dat kan ook best een boel ellende besparen
waarom zou de rechtermuisknop voor problemen zorgen? Dat werkt alleen maar ter irritatie. De mensen die wat willen hebben toch geen rechtermuisknop nodig
@Koen, dat is het meest onzinnig wat je ooit kan doen op een website. Even JS uitzetten en je kan weer bij je rechtermuisknop en anders is alles wat je met je rechtermuisknop kunt doen ook te doen via het menu in een browser...
Het zal meer mensen in de weg zitten en het helpt jou 0.0000 vooruit.
- Aar - op 01/03/2012 17:33:06

In mijn eigen ogen raad ik het ook af om op je prive-verbinding een server te draaien.

Ik doe dat al meer dan tien jaar. OpenBSD met een goede firewall gaat prima. Vanaf Internet staan alle ports dicht, behalve die paar ports waar de server een service op heeft draaien die van buitenaf te bereiken mag zijn.

Reageren