Hallo,
Ik heb deze code:

<?php
header('Content-Type: text/plain');
echo system('tasklist /V');
?>

Dat laat de service list zien van een windows webserver,
Bijvoorbeeld:

N/A                                                                     
cmd.exe                       4008 Console                    1      3,244 K Unknown         TechLex-01\Lex                                          0:00:00 N/A                                                                     
conhost.exe                   3120 Console                    1      3,056 K Unknown         TechLex-01\Lex                                          0:00:00 N/A                                                                     
typeperf.exe                  3936 Console                    1      5,548 K Unknown         TechLex-01\Lex                                          0:00:00 

Nu zit ik met het probleem dat ik om 1 lijn een lijn te verwijderen dus die beginnen met N/A en dat te vervangen met een brake [<br />].
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

MVG: Lex van der Poel

[size=xsmall]Toevoeging op 09/03/2012 20:28:16:[/size]

Ben vergeten enter's te plaatsen :S

N/A                                                                     
cmd.exe                       4008 Console                    1      3,244 K Unknown         TechLex-01\Lex                                          0:00:00 
N/A                                                                     
conhost.exe                   3120 Console                    1      3,056 K Unknown         TechLex-01\Lex                                          0:00:00 
N/A                                                                 
typeperf.exe                  3936 Console                    1      5,548 K Unknown         TechLex-01\Lex                                          0:00:00 
N/A                                                                
cmd.exe                       3220 Console                    1      3,236 K Unknown         TechLex-01\Lex                                          0:00:00 
N/A                                                                     
conhost.exe                   1120 Console                    1      3,080 K Unknown         TechLex-01\Lex                                          0:00:00 
Resultaat opvangen in een variabele ipv echo en die verwerken en dan de N/A skippen?
haha dom van mij :D

[size=xsmall]Toevoeging op 09/03/2012 22:07:37:[/size]

de code die ik nu heb verplaatst aleen de laatste N/A:

<?php

header('Content-Type: text/plain');
$str = str_replace("N/A", "<br />", system('tasklist /V'));
echo $str;

?>

System() returnt alleen de laatste regel. Wil je de hele output onderscheppen, dan kun je daar een 2e variabele aan koppelen. Zie ook Php: system().

<?php
system('tasklist /V', $retval);
$str = str_replace("N/A", "<br />", $retval);
echo $str;
?>
haha kan het niet vinden heb je ook onthouden welke variable?

Reageren