Php goed geinstalleerd, maar wordt niets weergegeven
Door
Onbekende gebruiker
op 21-06-2005 17:54
959 views
Ik heb een pc-tje (windows XP Pro) met IIS5.1 en PHP5 op geinstalleerd ( ik weet het het is niet optimaal maar het is maar een PROEF servertje :P:P ). En als ik werk met de tag
phpinfo(); dan wordt het scherm netjes weergegeven, echter als ik een script download ( het maakt niet uit wat voor script dan wordt er slechts een witte pagina weergegeven.
Ik krijg dus geen foutmeldingen (gelukkig) maar ook zie ik niet wat er weergegeven moet worden.
Ik heb op diverse sites al gevraagd wat ik eraan kan doen maar niemand heeft een zinnig antwoord. Ik zal vanavond als ik thuis ben ook nog even een scriptje posten.
Werkt hetvolgende script wel?
noem het bijvoorbeeld test.php:
<?php
print_r($_SERVER);
?>
Als het goed is krijg je nu een hele waslijst.
Wat ook het probleem kan zijn is dat je tot nu toe alleen maar scripts hebt geprobeerd die mysql gebruiken en geen foutafhandeling hebben, in de zin van laten we alle fouten lekker niet weergeven, en gewoon doen alsof er niets is, en een lege pagina geven.
en als ik het gastenboek installeer dan krijg ik 5 foutmeldingen, ik heb hier een screenshot van gemaakt, kan ik deze naar je toemailen ?
groetjes Kevin
?
Onbekende gebruiker
21-06-2005 20:50
sorry jelmer maar ik bedoel als ik in het gastenboek probeer te schrijven krijg ik 5 foutmeldingen hij wordt trouwens wel gewoon goed weergegeven snap er nu echt niets meer van ....
is het een gastenboek met MYSQL of text bestandje? anders moet je eerst MYSQL installeren, en kan je die fouten niet gewoon hierneer zetten. Daar hebben de meeste wat aan!