oke ik heb deze code:

<?php				
					require_once('includes/config.php');
					$link = mysql_connect(DB_HOST, DB_USER, DB_PASSWORD);
					if(!$link) {
						die('Unable to connect to server, Please contact the site administrator');
					}
					$db = mysql_select_db(DB_DATABASE);
					if(!$db) {
						die("Unable to select database, Please contact the site administrator");
					}
					$result = mysql_query('SELECT * FROM homepage ORDER BY `date` DESC');
					if (!$result) {
						die('Could not query:' . mysql_error());
					}
					while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
						echo "<div class=\"post\"><h2 class=\"title\"><a href=\"#\">" . $row["title"] . "</a></h2><p class=\"meta\"><span class=\"date\">" . $row["date"] . "</span><span class=\"posted\">Posted by <a href=\"user.php?user=" . $row["userid"] . "\">" . $row["userid"] . "</a></span></p><div style=\"clear: both;\">&nbsp;</div><div class=\"entry\">" . $row["msg"] . "<div align=\"right\"><a onclick=\"jQuery('html, body').animate( { scrollTop: 0 }, 'slow' );\"  href=\"javascript:void(0);\">Back to Top</a></div></div></div>";
					}
					mysql_close($link);
				?>

die haalt de userid op uit mijn database maar nu wil ik dat hij in de tabel users gaat kijken welke username bij de user id hoort maar ik krijg dit zelf niet voor elkaar

mvg: Lex van der Poel
Waarschijnlijk bedoel je dat de homepage userid gelijk is aan userid van de User tabel..

ORACLE manier maar werkt ook voor ANSI

SELECT a.titel, a.date, a.userid, a.msg, b.username FROM homepage a, users b WHERE a.userid = b.userid ORDER BY date DESC
Ben blij dat ik van dienst kon zijn maar voortaan niet 2 dingen door elkaar heen zeggen ;)

Want Erwin die had het gewoon opgelost op de manier waarop je het zei.
Geef dan de volgende keer een duidelijk antwoord op de vraag. Ik vroeg specifiek naar de kolommen in je tabel en jij gaf als antwoord:
door het ID te vergelijken met de userid uit de tabel homepage

Dat ID moest dus blijkbaar zijn userid. Als je dat gewoon meteen had gezegd had je ook meteen een goed antwoord gekregen.
sorrie zit met mn gedachten bij twee andere opdrachten :P

Reageren