Hoi iedereen! Ik ben bezig met een cms, waarbij er een speciaal hokje is voor mensen die die dag jarig zijn. Nu heb ik mijn eigen profiel even op vandaag gezet om het te testen en het werkt, behalve dat er dit staat:
Hiep hiep, Hoera!
Mikey van den Berghe wordt vandaag 0 jaar
Nu ben ik niet de enige die aan de cms gewerkt heeft, iemand anders heeft het script geschreven en ik ben hem aan het afmaken, zou iemand kunnen vertellen waar de fout zit?
@mikey het gaat erom hoe het opgeslagen wordt het kan evengoed zijn dat het als een string opgeslagen wordt en dan heb je in principe hetzelfde resultaat als je het bekijkt maar wordt het anders gelezen door php.
Nee Reshadd, SanThe heeft gelijk: als je in een tabel in de database een kolom hebt met een datum kan je die beter het date type geven. Dan kan je namelijk al zowat bijna alles in de SQL oplossen en dat scheelt je een heel stukje perfomance, want in PHP is die belabberd met conversies.
Misschien een beetje lomp, maar ik heb echt geen idee waar ik dit zou moeten aanpassen :P. Ik heb de type in de database naar date gedaan, maar dat helpt het scriptje om zeep. Zou iemand me dit kunnen vertellen :)?
Sorry voor mijn onhandigheid, maar ben heel nieuw met php xD.